ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ѕроблеми вихованн€

як виховати патр≥ота

ЂЅ≥да ”крањни в тому, що нею керують т≥, кому вона не потр≥бнаї, Ц писав ћихайло √рушевський. ЅуваЇ, що й живуть в ”крањн≥ т≥, кому вона не потр≥бна. “≥, тобто, не патр≥оти. ўо жЕ —под≥ваюс€, маЇмо шанс виростити патр≥отами хоча б наших д≥тей.

¬ихованн€ патр≥отизму починаЇтьс€ з родини. ≤ €кщо батьки хочуть, щоб дитинка виросла патр≥отом, то в першу чергу њм доведетьс€ звернути увагу на себе.

Ѕагато з дорослих можуть так ≥рон≥чно запитати: Ђ«а що мен≥ любити цю крањну, €кщо вона мен≥ неЕ?ї (додавайте на св≥й смак). јле тут кожному потр≥бно замислитис€, що з такою ж лог≥кою потр≥бно розлюбити чолов≥ка, д≥тей, друз≥в, €кщо вони стали неусп≥шними, не дос€гли чогось в житт≥ абоЕ њх просто пограбували. “аке ставленн€ скидаЇтьс€ на нездоровий егоњзм. ўо робл€ть ≥з р≥дними людьми, €к≥ потрапили в б≥ду? ѓх жал≥ють, њм допомагають. “е саме можна сказати ≥ про ”крањну. Ќаша крањна перебуваЇ нараз≥ у такому стан≥, що њй потр≥бна п≥дтримка. «в≥сно прост≥ше було б пишатис€ усп≥шною державою, любити багату та сильну крањну. “а маЇмо нараз≥ складну ситуац≥ю в крањн≥ ≥ намагатимемось не лише любити свою державу такою, €ка вона Ї, а й прищеплювати цю любов д≥т€м.

ƒл€ вихованн€ здорового патр≥отизму у малюк≥в найб≥льш важливою складовою Ї приклад дорослих. Ѕо €кщо у родин≥ мама хоче перењхати закордон, тато пост≥йно ремствуЇ на президента, парламент або м≥н≥стр≥в, бабус€ вихвал€Ї ≥ноземну осв≥ту Ц дитин≥ важко буде вирости патр≥отом. “ому дл€ малюка залишайте лише найкращу та найпозитивн≥шу ≥нформац≥ю про крањну. “ут варто зазначити, що не сл≥д приховувати проблеми, €к≥ €вно бентежать дорослих. ÷ими дн€ми багатьох батьк≥в п≥сл€ перегл€ду новин можна застати заплаканими, знервованими або бл≥дими з≥ стиснутими кулаками. ≤ аби дитина, €ка за своЇю природою б≥льш схильна до переб≥льшенн€ та фантазуванн€, не сприйн€ла ваш≥ емоц≥њ на свою адресу, треба д≥литис€ ≥з нею переживанн€ми. Ѕез страшних подробиць, можна коротко розказати, що в наш≥й крањн≥ йде в≥йна, а мужн≥ та сильн≥ чолов≥ки захищають вс≥х вас ≥ ви за них непокоњтес€. ƒал≥ в залежност≥ в≥д в≥роспов≥данн€ у родин≥ можна запропонувати дитин≥ разом попросити або помолитис€ про мир у крањн≥ та про щасливе житт€ ус≥х людей.

—п≥льн≥ переживанн€ зближують член≥в родини, д≥ти таким чином в≥дчують себе причетними до серйозноњ дорослоњ справи. ўоб показати дитин≥, €к можна ще допомогти наш≥й крањн≥, пожертвуйте разом невеличку суму кошт≥в на поранених, на спор€дженн€ украњнським в≥йськовим або на допомогу тимчасовим переселенц€м. “ак, окр≥м патр≥отизму, ви закладатимете у дитини сп≥вчутт€, милосерд€, бажанн€ допомогти ближньому.

≤з молодшими школ€рами (а саме в цьому в≥ц≥, €к зазначають спец≥ал≥сти, починаЇтьс€ св≥доме закладенн€ основ патр≥отизму) можна говорити про багато речей, €к≥ на перший погл€д здаютьс€ др≥бничками. Ќаприклад, про те, чому ви носите жовто-блакитну стр≥чку на од€з≥ або чому на ваш≥й авт≥вц≥ майорить украњнський прапорець. ѕод≥л≥тьс€ ≥з дитиною переконанн€ми, чому прапор дл€ вас дорогий, що означають кольори на ньому, чому його не можна псувати чи викидати у см≥тник.

√ул€ючи м≥стом чи селом, звертайте увагу школ€ра, над €кими будинками ≥ чому вис€ть велик≥ украњнськ≥ прапори. ѕопрос≥ть його в≥дшукати прапори, €к≥ вив≥шують у в≥кнах багато жител≥в вашого м≥ста чи однос≥льчан, пом≥ркуйте разом, що вони цим хочуть сказати оточуючим. ѕобачивши приспущен≥ прапори ≥з чорними стр≥чками, по€сн≥ть причину цього (але €кщо прозвучить запитанн€ в≥д дитини). –ад≥сними новинами можна д≥литис€ ≥з дитиною повс€кчас, сумними Ц бажано лише п≥сл€ того, €к п≥сл€ питанн€ або €кщо малюк в≥дчуваЇ вашу стривожен≥сть ≥ не розум≥Ї њњ причини.

«в≥сно, що звертати увагу можна не лише на нац≥ональн≥ символи ≥ традиц≥њ ”крањни. Ќав≥ть просто донос€чи пап≥рець до см≥тника, потр≥бно по€снювати малюков≥, що ви любите свою вулицю (село або м≥сто) ≥ хочете, щоб вона була чистою ≥ красивою.

¬же досить давно у нас повернулас€ мода на вишиванки. ¬они €скрав≥, мТ€к≥ та зручн≥. Ѕуло б добре, €кби у вашому родинному гардероб≥ в≥дшукалос€ м≥сце такому патр≥отичному од€гу. ƒитин≥ можна розпов≥сти, що украњнська вишиванка Ц це обер≥г, €кий захищаЇ людину в≥д усього злого. ¬≥дшукайте (у книжках чи ≤нтернет≥ Ц джерел на сьогодн≥ б≥льш н≥ж достатньо) та розкаж≥ть, що означають вишит≥ символи чи нав≥ть просто кольори у вишивц≥, помилуйтес€ разом, €кими гарними та р≥знобарвними бувають вишиванки з р≥зних рег≥он≥в ”крањни. Ќехай вони стануть вашим родинним св€тковим вбранн€м.

Ѕагато соцмереж ≥ сайт≥в ≥з новинами полюбл€ють публ≥кувати списки незвичних м≥сць у м≥стах ≥ селах ”крањни, ц≥кавих будинк≥в, прикрашених панно, розписами чи мозањками, або й просто красив≥ панорамн≥ св≥тлини. «береж≥ть на пристр≥й або роздрукуйте так≥ фотограф≥њ Ц ≥ вирушайте ≥з дитиною у мандр≥вку. «найд≥ть ц≥ м≥сц€, пор≥вн€йте з≥ св≥тлинами, сфотографуйте дитину на фон≥ памТ€ток. ѕри цьому малюку можна наголошувати, що це все зроблене талановитими украњнц€ми.

ј ск≥льки всього, чим треба пишатис€, можна побачити, подорожуючи ”крањною, читаючи украњнськ≥ книжки та журналиЕ Ќав≥ть за столом, смакуючи запашним хл≥бом, хрумкими ог≥рками чи ласим морозивом, м≥ж словом скаж≥ть, що це все наше, украњнське, вирощене чи виготовлене у наш≥й крањн≥. “ак, краплинка за краплинкою гарних вчасно п≥дм≥чених деталей можна виплекати у дитинки ц≥ле море любов≥ та здорового патр≥отизму до своЇњ крањни.

ѕ≥дб≥рка патр≥отичних ≥люстрац≥й ≥з журнал≥в дл€ розгл€данн€



„италка



ƒо



”крањнська



Ћьв≥в



 арта



ƒата публикац≥њ: 15.05.2017