ѕ≥знайко

ƒит€че харчуванн€

ƒит€че харчуванн€

«доров'€ дитини залежить в≥д њж≥, €ку вона вживаЇ. ѕоради €к годувати дитину, щоб вона виросла здоровою.
ўепленн€ Ц Ђ«јї чи Ђѕ–ќ“»ї?

ўепленн€ Ц Ђ«јї чи Ђѕ–ќ“»ї?

ƒв≥ р≥зн≥ думки про щепленн€. “ак варто чи н≥ робити щепленн€?
ѕроф≥лактика захворювань при в≥дв≥дуванн≥ дит€чого садка

ѕроф≥лактика захворювань при в≥дв≥дуванн≥ дит€чого садка

як оберегти свого малюка в≥д величезноњ к≥лькост≥ ≥нфекц≥й при в≥дв≥дуванн≥ дит€чого садка
≤потерап≥€ €к альтернативне л≥куванн€

≤потерап≥€ €к альтернативне л≥куванн€

Ђ атайтес€ верхи Ц ≥ будете здоров≥, €к кон≥!ї Ц говорив √≥ппократ. ѕораненим в≥н прописував верхову њзду, щобЕ
„и правильно говорить ваш малюк. „астина 2

„и правильно говорить ваш малюк. „астина 2

” перш≥й частин≥ статт≥ ми розгл€дали под≥л дошк≥льн€т на Ђбалакун≥вї ≥ Ђмовчун≥вї. јдже, визначенн€, до €кого самеЕ
јутизм Ц не вирок!

јутизм Ц не вирок!

јутизм Ц це хвороба чи просто ≥накше сприйн€тт€ реальност≥? ¬≥н передаЇтьс€ генетично, чи виникаЇ внасл≥док псих≥чнихЕ
ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок? „астина 2

ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок? „астина 2

ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок? «азвичай д≥ти дуже любл€ть малювати. јле ц≥ малюнки можна не лише гордо показуватиЕ
«доровий сон дитини

«доровий сон дитини

ƒл€ дитини - кожне розлученн€ на н≥ч Ц це символ втрати матер≥. Ќавч≥ть дитину сприймати це розлученн€ спок≥йно ЦЕ
∆уйка: користь чи шкода

∆уйка: користь чи шкода

ќсь уже б≥льше н≥ж стор≥чч€ людство жуЇ гумку.
ƒитина ≥ компТютер

ƒитина ≥ компТютер

 омпТютер Ц це те, за чим дитина повс€кчас бачить дорослих, ≥ тим ц≥кав≥шим в≥н стаЇ дл€ нењ.
10 продукт≥в, €к≥ не можна споживати д≥т€м до 6 рок≥в

10 продукт≥в, €к≥ не можна споживати д≥т€м до 6 рок≥в

¬важаЇте свого малюка, €кому вже б≥льше 3 рок≥в, достатньо дорослим, щоб не обмежувати його у вживанн≥ харчовихЕ
„и правильно говорить ваш малюк. „астина 1

„и правильно говорить ваш малюк. „астина 1

‘ормуванн€ мовленн€ малюка найактивн≥ше в≥дбуваЇтьс€ у дошк≥льному в≥ц≥.
„и правильно говорить ваш малюк. „астина 3 (заключна)

„и правильно говорить ваш малюк. „астина 3 (заключна)

«а словами логопед≥в, причини таких порушень р≥зноман≥тн≥.
як виховати п≥дл≥тка? “ќѕ-10 порад.

як виховати п≥дл≥тка? “ќѕ-10 порад.

ўодн€ в≥н п≥дкидаЇ хмизу в огонь: п≥двищуЇ голос, кидаЇ гостр≥ сл≥вц€, погрожуЇ покинути р≥дну дом≥вкуЕ …ого ≥нтересиЕ
ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок? „астина 3

ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок? „астина 3

ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок?


ƒит€ч≥ страхи

ƒит€ч≥ страхи

ƒит€ч≥ страхи характерн≥ дл€ певного в≥ку ≥ Ї показником повноц≥нного розвитку емоц≥йноњ сфери дитини.
як виховати маленького пом≥чника

як виховати маленького пом≥чника

™ так≥ д≥тки, €ким не потр≥бно повторювати проханн€ про допомогу, вони без примусу миють посуд, поливають кв≥тиЕ
як допомогти дитин≥ подолати негативн≥ емоц≥њ

як допомогти дитин≥ подолати негативн≥ емоц≥њ

як часто ми, доросл≥, не можемо описати те, що в≥дчуваЇмо, переживаЇмо, не завжди здатн≥ збагнути одразу, чимЕ
„омучки ≥ все про них

„омучки ≥ все про них

як по€снити дитин≥, чому трава зелена ≥ зв≥дки берутьс€ д≥ти? ћинуть роки, перш н≥ж малюк буде готовий сприйн€тиЕ
як правильно робити зауваженн€ дитин≥

як правильно робити зауваженн€ дитин≥

«вичка сварити дитину напоказ ус≥м активно використовуЇтьс€ у межах батьк≥вського виховного процесу. „и правильна такаЕ
ƒруга дитина у родин≥. „астина 2

ƒруга дитина у родин≥. „астина 2

ўе до народженн€ молодшоњ розкаж≥ть старш≥й дитин≥ все про немовл€т Ц €к за ними догл€дати, €к вони њд€ть. ƒобре, €кщоЕ
як привчити дитину до горщика

як привчити дитину до горщика

ѕед≥атри рекомендують привчати малюка до горщика з 16-18 м≥с€ц≥в Ц коли в≥н уже навчитьс€ впевнено ходити, нагинатис€Е
ƒ≥ти ≥ грош≥: вчимо дитину розумно розпор€джатис€ коштами

ƒ≥ти ≥ грош≥: вчимо дитину розумно розпор€джатис€ коштами

ѕсують д≥тей не грош≥, а глупота дорослих. (¬. Ћев≥)
 оли звертатис€ до психолога?

 оли звертатис€ до психолога?

ЂЌам порадили звернутис€ до психологаї, Ц жахаютьс€ батьки. Ц Ђјле ж м≥й хлопчик ц≥лком здоровий!ї Ѕагато дорослихЕ
ћалюк ≥ вулиц€. „астина 2 (заключна)

ћалюк ≥ вулиц€. „астина 2 (заключна)

як саме привчати дитину до Ђправильноњї повед≥нки на вулиц≥?
як виховати дитину вв≥чливою

як виховати дитину вв≥чливою

як зробити процес вихованн€ культури повед≥нки у малюка ц≥кав≥шим? ” цьому вам допоможуть ≥гри. як в≥домо, гра уЕ
–аптом ¬аша дитина ген≥й...

–аптом ¬аша дитина ген≥й...

 ажуть, ген≥Їм потр≥бно народитись. Ќапевно, це так. јле ген≥альних особистостей, пов≥рте, набагато б≥льше, н≥ж намЕ
Ѕатьк≥вський егоњзм. „астина друга

Ѕатьк≥вський егоњзм. „астина друга

 ожна мама ≥ кожен тато, виховуючи дитину, мр≥ють, аби вона змогла реал≥зуватис€ в житт≥. „асто-густо батьки впевнен≥Е
ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок?

ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок?

«азвичай д≥ти дуже любл€ть малювати. јле ц≥ малюнки можна не лише гордо показувати родичам або вив≥шувати на ст≥ни.Е
„ому дитина смокче пальчик

„ому дитина смокче пальчик

Ѕагато батьк≥в стурбован≥ тим, що њхн≥й малюк смокче палець. ўо це? ѕогана звичка? ќзнака хвороби? „и просто пустощ≥?
якщо дитина жаднюга

якщо дитина жаднюга

∆ад≥бн≥сть не Ї вродженою, природною рисою, вона виникаЇ €к результат неправильноњ повед≥нки дорослих, що оточуютьЕ
ƒитина боњтьс€ темр€ви

ƒитина боњтьс€ темр€ви

як допомогти дитин≥ впоратис€ ≥з страхом. ” першу чергу, зТ€суйте його причину. ќднак робити це треба лише тод≥, колиЕ
як в≥дпов≥дати на дит€ч≥ запитанн€

як в≥дпов≥дати на дит€ч≥ запитанн€

“ут дорослим треба зрозум≥ти, що част≥ше варто в≥дпов≥дати не на запитанн€ Ђчомуї, а на запитанн€ Ђдл€ чогої.
ƒруга дитина у родин≥. „астина 1

ƒруга дитина у родин≥. „астина 1

ѕеред багатьма ж≥нками, що оч≥кують на по€ву другоњ дитини, постаЇ питанн€: €к ≥ коли сказати про це старшому малюков≥.
—оромТ€злива дитина

—оромТ€злива дитина

Ќайголовн≥ше Ц це п≥дн€ти дит€чу самооц≥нку, навчити обТЇктивно ставитис€ до себе й ≥нших. ƒорослим вартоЕ
ƒес€ть запов≥дей вихованн€ дл€ батьк≥в в≥д януша  орчака

ƒес€ть запов≥дей вихованн€ дл€ батьк≥в в≥д януша  орчака

януш  орчак Ц видатний педагог, л≥кар, письменник, що пропагував повагу до дитини.
„и погане слово Ђн≥ї?

„и погане слово Ђн≥ї?

ѕерше, що треба усв≥домити батькам,Ц це значенн€ сл≥в Ђн≥ї, Ђне можнаї.
ћалюк ≥ вулиц€. „астина 1

ћалюк ≥ вулиц€. „астина 1

¬ажко звинуватити батьк≥в у г≥пероп≥ц≥, тобто надм≥рн≥й турбот≥, коли йдетьс€ про вулицю. ¬она д≥йсно багата наЕ
як виховати патр≥ота

як виховати патр≥ота

ЂЅ≥да ”крањни в тому, що нею керують т≥, кому вона не потр≥бнаї, Ц писав ћихайло √рушевський. ЅуваЇ, що й живуть вЕ
ѕравила ћар≥њ ћонтессор≥ дл€ батьк≥в

ѕравила ћар≥њ ћонтессор≥ дл€ батьк≥в

”же минуло майже стол≥тт€, в≥дколи ≥тал≥йський педагог, психолог ≥ л≥кар ћар≥€ ћонтессор≥ склала правила дл€ батьк≥в ≥Е
Ѕатьк≥вський егоњзм. „астина перша

Ѕатьк≥вський егоњзм. „астина перша

 ожна мама ≥ кожен тато, виховуючи дитину, мр≥ють, аби вона змогла реал≥зуватис€ в житт≥. „асто-густо батьки впевнен≥Е
ƒивись не перехвали

ƒивись не перехвали

«авжди приЇмно бачити усм≥хнене обличч€ дитини п≥сл€ приЇмних сл≥в щодо њњ малюнка чи зач≥ски. ѕроте, здавалос€ б, такаЕ


як розважити дитину в дороз≥

як розважити дитину в дороз≥

ƒл€ дитини дорога Ц справжнЇ випробуванн€. —пека та обмежений прост≥р Ц не кращ≥ умови дл€ маленького розбишаки, €комуЕ
–ухлив≥ ≥гри дл€ д≥тей

–ухлив≥ ≥гри дл€ д≥тей

„им менше мТ€зових затиск≥в ≥ негативних Ђпозначокї на т≥л≥ людини, тим здоров≥ше, в≥льн≥ше ≥ краще вона себе почуваЇ.Е
≤гри з д≥тьми на пл€ж≥

≤гри з д≥тьми на пл€ж≥

ќсь в так≥ ≥гри можна пограти з д≥тьми на пл€ж≥ та в вод≥
як п≥двищити самооц≥нку у дитини

як п≥двищити самооц≥нку у дитини

≤гри дл€ п≥двищенн€ самооц≥нки у дитини
Ќовий погл€д на малюванн€

Ќовий погл€д на малюванн€

як же зац≥кавити д≥тей таким зан€тт€м, €к малюванн€? —права в тому, що це не просто спос≥б в≥двол≥кти й зайн€ти дитинуЕ
¬еликодн≥ забавки

¬еликодн≥ забавки

” ¬еликдень христи€ни св€ткують ¬оскрес≥нн€ ≤суса ’риста.
”ра! Ќарешт≥ л≥тн≥ кан≥кули!

”ра! Ќарешт≥ л≥тн≥ кан≥кули!

„астина 2. ѓдемо в таб≥р! ÷е може бути оздоровчий, спортивний, навчальний, туристичний, трудовий (дл€ п≥дл≥тк≥в) абоЕ
ƒит€чий оздоровчий комплекс ЂЅригантинаї

ƒит€чий оздоровчий комплекс ЂЅригантинаї

”н≥кальний дит€чий таб≥р на берез≥ „орного мор€ з басейном ≥ аквапарком запрошуЇ на в≥дпочинок!!!
≤гровий стретчинг Ц корисна забава дл€ малюк≥в

≤гровий стретчинг Ц корисна забава дл€ малюк≥в

¬ систем≥ традиц≥йного ф≥зичного вихованн€ дошк≥льн€т набувають попул€рност≥ нов≥тн≥ методики проведенн€ ф≥зичнихЕ
як п≥д≥брати домашнього улюбленц€ дл€ дитини. „астина 2 (заключна)

як п≥д≥брати домашнього улюбленц€ дл€ дитини. „астина 2 (заключна)

ќтож, ви прийшли до родинного р≥шенн€ завести домашнього улюбленц€. ¬≥таЇмо! ƒослухайтес€ ще до к≥лькох порад.
Ѕезпека дитини в автомоб≥л≥. „астина 1

Ѕезпека дитини в автомоб≥л≥. „астина 1

Ћ≥то Ц час подорожей. ўоб ваш≥ подорож≥ з дитиною були вдалими та безпечними, пропонуЇмо ваш≥й уваз≥ дек≥лькаЕ
Ќезвичайне малюванн€ з д≥тьми

Ќезвичайне малюванн€ з д≥тьми

Ѕагато незвичних техн≥к дл€ малюванн€ з д≥тьми
як учити дитину малювати

як учити дитину малювати

’аотичне сприйн€тт€ малечею д≥йсност≥ в≥др≥зн€Їтьс€ в≥д конкретних у€влень дорослих. ћалюванн€ й розфарбовуванн€ ЦЕ
ѕрогул€нки з д≥тьми на природ≥

ѕрогул€нки з д≥тьми на природ≥

¬чить дитину спостер≥гати за природою, ц≥нувати њњ та любити
як обирати розвиваюч≥ ≥грашки дл€ дитини

як обирати розвиваюч≥ ≥грашки дл€ дитини

” б≥льшост≥ випадк≥в ми обираЇмо та купуЇмо ≥грашки дл€ дитини стих≥йно.  еруючись у вибор≥ порадоюЕ
√еокешинг, або ѕошуки скарб≥в

√еокешинг, або ѕошуки скарб≥в

√еокешинг Ц досл≥вно Ђстворенн€ географ≥чних тайник≥вї (в≥д англ. geocaching, geo Ц скороченн€ в≥д слова Ђгеограф≥€їЕ
”ра! Ќарешт≥ л≥тн≥ кан≥кули!

”ра! Ќарешт≥ л≥тн≥ кан≥кули!

„астина 1. ƒочекалис€! јле тепер виникаЇ питанн€: €к ≥ чим заповнити в≥льний час дитини,аби й в≥дпочинок запамТ€тавс€Е
”ра! Ќарешт≥ л≥тн≥ кан≥кули!

”ра! Ќарешт≥ л≥тн≥ кан≥кули!

„астина 3. Ћ≥то у м≥ст≥. якщо з де€ких причин дитина лишаЇтьс€ у м≥ст≥, це не причина нудьгувати.
«абави п≥д €линкою

«абави п≥д €линкою

’то €к не ми, д≥ти, знаЇмо все про веселощ≥?
як п≥д≥брати домашнього улюбленц€ дл€ дитини. „астина 1

як п≥д≥брати домашнього улюбленц€ дл€ дитини. „астина 1

як кажуть сонники, коли вам наснилос€, що ви ловите р≥знобарвних кролик≥в, то вас оч≥куЇ взаЇморозум≥нн€ й злагода уЕ
Ѕезпечний в≥дпочинок на мор≥ з д≥тьми

Ѕезпечний в≥дпочинок на мор≥ з д≥тьми

Ћ≥тоЕ ћореЕ ўо може бути краще?! ÷е можлив≥сть Ђзапастис€ї таким необх≥дним дл€ малюк≥в в≥там≥ном D ≥ подихати ц≥лющимЕ
Ѕезпека дитини в автомоб≥л≥. „астина 2

Ѕезпека дитини в автомоб≥л≥. „астина 2

Ћ≥то Ц час подорожей. ўоб ваш≥ подорож≥ з дитиною були вдалими та безпечними, пропонуЇмо ваш≥й уваз≥ дек≥лькаЕ



“ест "ƒрабинка" (Дƒес€ть сходинокФ)

“ест "ƒрабинка" (Дƒес€ть сходинокФ)

’очете д≥знатис€ самооц≥нку вашого малюка? ÷е дуже легко зробити за допомогою тесту ДƒрабинкаФ. ¬икористовувати йогоЕ
“ест Дћалюнок с≥мТњФ

“ест Дћалюнок с≥мТњФ

÷ей тест допоможе вам зазирнути в душу дитини ≥ зрозум≥ти, чим вона живе, що њњ турбуЇ, чи комфортно њй в с≥мТњ та €кЕ
“ести дл€ визначенн€ готовност≥ дитини до школи

“ести дл€ визначенн€ готовност≥ дитини до школи

«а нормами в≥ковоњ психолог≥њ готовн≥сть дитини до школи формуЇтьс€ м≥ж шостим ≥ сьомим роком житт€. јле в кожного ЦЕ
“ест ДћалюЇмо деревоФ

“ест ДћалюЇмо деревоФ

÷ей тест допоможе вам зрозум≥ти прихован≥ особливост≥, страхи, сумн≥ви, риси характеру вашого малюка, його ступ≥ньЕ
√раф≥чний диктант (за ƒ. Ѕ. ≈лькон≥ним)

√раф≥чний диктант (за ƒ. Ѕ. ≈лькон≥ним)

визначаЇтьс€ вм≥нн€ уважно слухати ≥ точно виконувати вказ≥вки дорослого, правильно в≥дтворювати заданий напр€м л≥н≥њ.
ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок? „астина 4

ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок? „астина 4

«азвичай д≥ти дуже любл€ть малювати. јле ц≥ малюнки можна не лише гордо показувати родичам або вив≥шувати на ст≥ни.Е


–озвиток уваги у д≥тей

–озвиток уваги у д≥тей

” д≥тей увага зТ€вл€Їтьс€ досить рано. ѕерш≥ про€ви мимов≥льноњ уваги в малюка спостер≥гаютьс€ уже п≥д час смоктанн€.
–озвиток слуховоњ уваги

–озвиток слуховоњ уваги

"ўо звучало?", "послухай та в≥дтвори" та ≥нш≥ ≥гри на розвиток слуховоњ уваги
–озвиток др≥бноњ моторики у д≥тей

–озвиток др≥бноњ моторики у д≥тей

ѕоради батькам €к розвинути др≥бну моторику у д≥тей
≤гри на розвиток у€ви д≥тей 4Ц6 рок≥в

≤гри на розвиток у€ви д≥тей 4Ц6 рок≥в

≤гри "ѕодорож хмарами", "Ћ€пки", "Ќайсм≥шн≥ше в св≥т≥" та багато ≥нших
“онкощ≥ вихованн€ ≥ навчанн€ шульг

“онкощ≥ вихованн€ ≥ навчанн€ шульг

¬и п≥дозрюЇте, що ваша дитина - шульга? ƒозвольте вас прив≥тати! ¬аша дитина - особлива. —правжн≥й шульга не лише пишеЕ
“елев≥зор: дит€ча н€нька? „астина 2

“елев≥зор: дит€ча н€нька? „астина 2

ѕоговоримо, €к запоб≥гти тому, щоб телев≥зор не зайн€в м≥сце батьк≥в ≥ друз≥в.
ѕазли Ц захопливе й корисне дозв≥лл€

ѕазли Ц захопливе й корисне дозв≥лл€

Ќа думку психолог≥в, складанн€ пазл≥в надзвичайно корисне дл€ малюк≥в. —кладанки спри€ють розвитку уваги, образного йЕ
¬прави на зорову увагу

¬прави на зорову увагу

«найди два однакових предмети, викладанн€ в≥зерунка з мозањки чи палочок та ≥нш≥ ≥гри з дитиною
–ухлив≥ ≥гри на розвиток уваги

–ухлив≥ ≥гри на розвиток уваги

"’то л≥таЇ?", "ѓд€ть не њд€ть", "вухо - н≥с" та ≥нш≥ ≥гри дл€ розвитку уваги
–озвиток памТ€т≥ у дошк≥льн€ти

–озвиток памТ€т≥ у дошк≥льн€ти

ѕрот€гом дошк≥льного в≥ку в≥дбуваЇтьс€ розвиток памТ€т≥. ” д≥тей безл≥ч запитань Ц мозок пост≥йно потребуЇ новоњЕ
–анн≥й розвиток ƒитини: найб≥льш≥ м≥фи

–анн≥й розвиток ƒитини: найб≥льш≥ м≥фи

ўойно малюк з'€вивс€ на св≥т, а може, ≥ ран≥ше, батьки починають замислюватис€ над тим, коли, €к та €ким чиномЕ
јуд≥оказка Ц мультик на слух!

јуд≥оказка Ц мультик на слух!

ѕрослуховуванн€ ауд≥окнижок Ц чудовий вар≥ант дит€чого дозв≥лл€, €ким батьки часто нехтують. ј дарма!


ўо таке готовн≥сть дитини до школи

ўо таке готовн≥сть дитини до школи

Ѕути готовим до школи Ц не означаЇ ум≥ти читати, писати ≥ рахувати.
ўо маЇ бути в рюкзаку першокласника

ўо маЇ бути в рюкзаку першокласника

ѕоради що маЇ бути у рюкзаку першокласника, та що потр≥бно придбати до школи
“оп 5 порад, €к навчати хитр≥стю

“оп 5 порад, €к навчати хитр≥стю

Ўановн≥ батьки, ви ж памТ€таЇте: перевчити завжди складн≥ше, н≥ж навчити. “ак само в≥дновити ≥нтерес до навчанн€ Ц ойЕ
ѕершокласники та першокласниц≥

ѕершокласники та першокласниц≥

’лопчики ≥ д≥вчатка по-р≥зному в≥дчувають прост≥р та ор≥Їнтуютьс€ в ньому. ј головне, по-р≥зному сприймають усе, що зЕ
як обрати ≥деальну школу дл€ дитини

як обрати ≥деальну школу дл€ дитини

¬аш≥й дитин≥ вже 6 рок≥в? ј ¬и т≥льки почали думати, в €ку школу њњ в≥ддати? јле виникаЇ безл≥ч сумн≥в≥в та проблем.
√отуЇмось до школи заздалег≥дь

√отуЇмось до школи заздалег≥дь

ћожливо, цього року ваш малюк ще не йде до школи, однак готувати його до навчанн€ вже можна. ÷е не так важко, €к можеЕ
як вибрати рюкзак дл€ школ€ра

як вибрати рюкзак дл€ школ€ра

–юкзак дл€ первоклашки Ц покупка куда важнее и ответственнее, чем стильна€ мамина сумочка или солидный папин портфель.
як п≥дготувати дитину до першого класу

як п≥дготувати дитину до першого класу

Ўкола Ц новий етап житт€.  ожен дорослий знаЇ, що це не лише м≥сце, де здобувають знанн€, а й справжн€ школа житт€.
«авданн€ дл€ батьк≥в перед 1 ¬ересн€

«авданн€ дл€ батьк≥в перед 1 ¬ересн€

Ќезадовго до 1 ¬ересн€ познайомте дитину з њњ вчителем. ¬≥дв≥дайте майбутню класну к≥мнату, посидьте разом за партою ≥Е
«≥ св€том ѕершого дзвоника!

«≥ св€том ѕершого дзвоника!

ƒорог≥ батьки першокласник≥в ≥ вс≥х-вс≥х школ€рик≥в, з≥ св€том 1 ¬ересн€!