ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: «доров'€ дитини

«доровий сон дитини

ƒл€ нас, дорослих, н≥чний сон Ц це довгооч≥кувана можлив≥сть в≥дпочити в≥д ц≥лоденних турбот. ≤ ми точно знаЇмо, що п≥сл€ ноч≥ неодм≥нно буде ранок. ƒл€ дитини все ≥накше.  ожне розлученн€ на н≥ч Ц це символ втрати матер≥. Ќавч≥ть дитину сприймати це розлученн€ спок≥йно Ц п≥дготуйте њњ до сну.

”люблен≥ домашн≥ ритуали дл€ д≥тей набагато важлив≥ш≥, н≥ж дл€ дорослих. ¬ам може здатис€, що мила звичка читати щовечора казку на н≥ч вас н≥ до чого не зобовТ€зуЇ. “а дл€ дит€чоњ псих≥ки ритуали мають опорну й стаб≥л≥зуючу функц≥њ. «а њх допомогою малюк ор≥ЇнтуЇтьс€ в час≥, в них в≥н черпаЇ впевнен≥сть у тому, що вдома все гаразд.

¬≥рн≥сть батьк≥в домашн≥м звичкам дитини Ї дл€ нењ побутовим вираженн€м маминоњ й татовоњ любов≥. —енс ритуал≥в ≥ домашн≥х традиц≥й в тому, що под≥њ в≥дбуваютьс€ у певн≥й посл≥довност≥ (день за днем, м≥с€ць за м≥с€цем), в тому, що њх дотримуютьс€, незважаючи н≥ на що. ¬певнен≥сть у цьому приносить у житт€ малюка в≥дчутт€ стаб≥льност≥, зн≥маЇ тривогу та заспокоюЇ в моменти прикростей. ”важне ставленн€ до веч≥рн≥х ритуал≥в особливо важливе, €кщо малюк хвор≥Ї, його образили чи в≥н засмучений. “а серйозн≥сть ≥ повага, з €кою доросл≥ ставл€тьс€ до звичок дитини, ними ж створених, стимулюЇ розвиток у малюка в≥дчутт€ власноњ значимост≥. ƒитина привчаЇтьс€ з повагою ставитис€ до своњх сл≥в та об≥ц€нок, бути посл≥довною, тримати слово.

–итуали вкладанн€ Ц дуже мудра та багатогранна р≥ч. ¬они особливо корисн≥, коли малюк неохоче в≥дпускаЇ вас в≥д себе вечорами. якщо ви з любовТю повторюЇте одн≥ й т≥ сам≥ д≥њ щовечора (сп≥ваЇте п≥сню, читаЇте казку, вигадуЇте ≥стор≥ю, йдучи, ц≥луЇте та говорите Ђна добран≥чї), ви тим самим п≥дтверджуЇте, що х≥д речей незм≥нний. якщо п≥сл€ вечер≥ завжди купанн€, а п≥сл€ купанн€ Ц вкладанн€ з ус≥ма звичними ритуалами, то це Ї дл€ дитини п≥дтвердженн€м того, що ранок обовТ€зково настане, ≥ що в≥н буде схожий на попередн≥й. ј з цього зрозум≥ло, що мама н≥куди не под≥нетьс€, ≥ њњ можна см≥ливо в≥дпускати спати.

“руднощ≥ перед вкладанн€м

Ќебажанн€ в≥дпускати батьк≥в перед сном, €ке вдало вир≥шуЇтьс€ за допомогою ритуал≥в вкладанн€,Ц це геть не те саме, що справжн€ ≥стерика. ¬еч≥рн≥ ≥стерики перед сном Ц важке випробуванн€ дл€ батьк≥в. Ќ≥€к≥ казки та п≥сеньки тут не допомагають. ¬и вже розпов≥ли 20 казок ≥ засп≥вали 30 п≥сень, але дитин≥ важливо т≥льки одне: зробити так, щоб ви не йшли. ¬она починаЇ кричати, щойно побачить, €к ви зробили крок до дверей. … одразу ж усм≥хаЇтьс€, коли ви повертаЇтес€ назад. «найома ситуац≥€? √адаЇмо, вашому малюку зараз близько двох рок≥в. ” цьому в≥ц≥ д≥ти активно займаютьс€ псуванн€м батьк≥вських нерв≥в, €ке по-науковому називаЇтьс€ Ђперев≥ркою меж дозволеногої. якщо малюк п≥сл€ року зайн€тий такими розважалочками, €к втеча в≥д мами чи бабус≥, розливанн€ чи розкиданн€ њж≥, ≥грашок (тобто ман≥пулюванн€ речами), то двор≥чка Ц своњми батьками. ƒитина просто випробовуЇ на вас свою владу. ¬она перев≥р€Ї, €к ЂслухаЇтьс€ї њњ мама, та ще й отримуЇ додаткову можлив≥сть розважитис€ перед сном.

” так≥й ситуац≥њ можна говорити не ст≥льки про труднощ≥ перед сном, ск≥льки про надм≥рну мамину п≥ддатлив≥сть. ƒочитавши (досп≥вавши ≥ поц≥лувавши), побажайте малюков≥ гарних сн≥в та йд≥ть. ѕочувши крик, поверн≥тьс€ за дек≥лька хвилин, побажайте гарних сн≥в ≥ знову йд≥ть. якщо у вас вистачить мужност≥ Ђне з≥рватис€ї на ще одну казочку хоча б прот€гом дек≥лькох дн≥в, малюк зрозум≥Ї Ц Ђгарних сн≥вї означаЇ, що сп≥ви, читанн€ та веселощ≥ зак≥нчилис€ ≥ час в≥дпочивати.

Ќ≥чн≥ пробудженн€ та жахи

≤нод≥ малюк прокидаЇтьс€ серед ноч≥ та кричить ≥ плаче, бо сильно нал€каний. ƒ≥ти в такому стан≥ не дуже добре розум≥ють, що ви њм говорите. “ому просто в≥зьм≥ть малюка на руки та примовл€йте щось тихо й лаг≥дно, погойдуючи. —кор≥ш за все, в≥н засне пр€мо у вас на руках ≥ можна буде покласти його в л≥жечко.

—п≥льний сон: за ≥ проти

—пати разом з малюком Ц це чудова можлив≥сть звести до м≥н≥муму майже вс≥ перерахован≥ вище труднощ≥. «вичайно, про €ке розставанн€ може йти мова, коли ось мама, вона завжди поруч ≥ немаЇ потреби њњ затримувати за допомогою сл≥з та ≥стерик. ѕрихильники сп≥льного сну стверджують, що природний енергетичний звТ€зок Ђмати Ц дитинаї в жодному раз≥ не можна штучно розривати. “ому потр≥бно вкладати дитину спати поруч ≥з собою Ц ≥ не знатимете н≥ н≥чних жах≥в, н≥ тривог перед засинанн€м, н≥ н≥чних пробуджень ≥з криками. ÷е так, проте лише частково. ћабуть, сп≥льний сон Ц ≥ справд≥ добре, коли вашому малюку менше року-п≥втора. ÷≥лком ймов≥рно, що ви все ще годуЇте його грудьми, ≥ тод≥ близьк≥сть до дитини р€туЇ вас в≥д н≥чних ход≥нь туди-сюди. Ќемовл€та, що спл€ть ≥з мамами, справд≥ спок≥йн≥ше повод€ть себе ночами.

—итуац≥€ дещо зм≥нюЇтьс€, коли ваш≥й дитин≥ б≥льше двох. —правд≥, сп≥льний сон позбавл€Ї батьк≥в в≥д ус≥х жах≥в дит€чого веч≥рнього ман≥пулюванн€. јле чим старша дитина, тим краще вона усв≥домлюЇ вс≥ переваги батьк≥вського л≥жка ≥ тим менше хоче його залишати. Ѕули випадки, коли батьки пТ€тир≥чних д≥тей шкодували, що колись впустили до себе та вчасно не перевели в окреме л≥жко на н≥чний сон. ≤нколи прост≥ше розпов≥сти ще одну казку чи засп≥вати п≥сню, н≥ж три роки спати з дитиною в одному л≥жку.

¬арто зазначити, що н≥ в≥д в≥кових страх≥в, н≥ в≥д н≥чних жах≥в д≥ти, що спл€ть разом ≥з батьками, звичайно ж не застрахован≥, оск≥льки ц≥ €вища Ц в≥кова норма.

як позбутис€ звички спати разом ≥з батьками

якщо ви дозволили малюку спати у вашому л≥жку в перш≥ роки житт€, а пот≥м вир≥шили в≥дмовитис€ в≥д ц≥Їњ звички, вам доведетьс€ д≥€ти поступово. ¬лаштуйте йому окреме Ђспальне м≥сцеї, але в одн≥й к≥мнат≥ з вами. ¬≥н потроху звикне спати один. ѕот≥м почн≥ть готувати його до перењзду в окрему к≥мнату. ¬ 3-4 роки малюку може сподобатис€ ≥де€ власного простору, особливо €кщо ви п≥дкреслите, що так живуть ус≥ доросл≥, та будете радитис€ з ним у питанн€х оформленн€ к≥мнати. ѕ≥дтримуйте в дит€ч≥й к≥мнат≥ нормальну температуру та не змушуйте дитину спати у темр€в≥.



ƒата публикац≥њ: 18.07.2016