ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ѕроблеми вихованн€

як виховати дитину вв≥чливою

як зробити процес вихованн€ культури повед≥нки у малюка ц≥кав≥шим? ” цьому вам допоможуть ≥гри. як в≥домо, гра у дошк≥льному дитинств≥ Ц основний ≥ дуже ефективний спос≥б засвоЇнн€ знань, ум≥нь ≥ навичок. “ож наведен≥ нижче дидактичн≥ ≥гри стануть у пригод≥ €к виховател€м у дит€чому садочку, так ≥ батькам при влаштуванн≥ веселих ≥ корисних розваг на дит€чому св€т≥.

Ђ¬в≥члив≥ п≥жмуркиї
√равець, що першим водить (ведучий), заплющуЇ оч≥ та, не посп≥шаючи, л≥чить до дес€ти. ≤нш≥ гравц≥ ховаютьс€, але не надто далеко, щоб ведучий м≥г њх чути. “≥льки-но ведучий промовить слово Ђдес€тьї, кожен гравець маЇ вигукнути у в≥дпов≥дь €кесь вв≥чливе слово (Ђƒоброго дн€!ї, Ђƒ€куюї, Ђѕрошу!ї, Ђƒо побаченн€ї тощо). ¬едучий маЇ вп≥знати гравц≥в по голосу ≥ сказати, де кожен заховавс€. ¬едучим стаЇ той, кого вп≥знали першим.
Boy-giving-flowers
Ђ«апрошенн€ї
√равц≥ д≥л€тьс€ на пари. ќдин гравець ≥з пари загадуЇ м≥сце, куди б в≥н хот≥в п≥ти (до л≥су, парку, театру, музею, магазину). ƒругий гравець маЇ в≥дгадати загадане м≥сце, запрошуючи напарника п≥ти з ним. Ќаприклад, 2-й гравець: Ђƒаринко, € хочу запросити тебе в к≥ної. 1-й гравець: Ђƒ€кую, ¬≥тю, але € вже бачила новий мультикї. (якщо гравець в≥дмовл€Їтьс€ Ц значить, напарник неправильно в≥дгадав м≥сце, €кщо погоджуЇтьс€ Ц м≥сце в≥дгадано правильно.) ”с≥ д≥алоги гравц≥в мають м≥стити вв≥члив≥ слова. Ђ омпл≥ментї ƒл€ гри потр≥бен мТ€ч. ћалюки стають у коло. ќдин ≥з гравц≥в, кидаючи мТ€ч, говорить компл≥мент ≥ншому гравцю. ≤нший гравець, уп≥ймавши мТ€ч, маЇ под€кувати за компл≥мент ≥ кинути мТ€ч дал≥, кажучи компл≥мент наступному гравцю.

Ђѕом≥чникї
ƒ≥ти ход€ть по колу, розказуючи в≥ршик або сп≥ваючи п≥сню. ќдин ≥з малюк≥в (пом≥чник) йде всередин≥ кола у протилежному напр€мку.  оли вихователь плесне в долон≥ Ц малюки зупин€ютьс€. √равець, напроти €кого опинивс€ пом≥чник, показуЇ €кусь д≥ю (€к в≥н саджаЇ дерево, несе воду, фарбуЇ паркан або застел€Ї л≥жко). ѕом≥чник маЇ в≥дгадати, що саме показуЇ гравець, ≥ запропонувати свою допомогу. якщо пом≥чник впоравс€ ≥з завданн€м Ц в≥н м≥н€Їтьс€ м≥сцем ≥з гравцем ≥ гра продовжуЇтьс€.

Ђќц≥ни вчинокї
ƒ≥ти працюють у парах.  ожна пара отримуЇ сюжетну картинку. √равц≥ мають розказати, що зображено на картинках, та охарактеризувати вчинки головних героњв (на картинках можуть бути €к гарн≥ вчинки, так ≥ поган≥).

Ђƒ€куюї
«авданн€ гравц≥в Ц €комога б≥льше под€кувати ус≥м навколо. ƒ€куйте за смачну кашу, за те, що хтось подав ≥грашку, под≥ливс€ цукеркою, усм≥хнувс€ тощо.

Ђƒодай слової
¬едучий читаЇ незак≥нчен≥ фрази, €к≥ треба доповнити пропущеним словом вв≥чливост≥. Ќаприклад: Ђ“арас зустр≥вс€ ≥з вихователькою й прив≥тавс€, мовивши: ЂЕї; Ђќленка, прощаючись, сказала ћишков≥: ЂЕї, а його батькам: ЂЕї; Ђ—ашко ненароком штовхнув —ерг≥йка ≥ сказав: ЂЕї; Ђќнучка п≥сл€ смачного об≥ду сказала бабус≥: ЂЕї тощо.

Polite-eating

ћайстерн≥сть етикету за столом малюкам легше в≥дточувати на ≥грашках. ѕриготуйте св€тковий ст≥л дл€ гостей л€льки або Ђнавч≥тьї разом з дитиною правильно поводитис€ за об≥дом њњ улюбленого ведмедика. —каж≥ть малюку, що у його ≥грашки сьогодн≥ св€то ≥ до нењ посп≥шають друз≥, тож необх≥дно приготувати частуванн€ дл€ гостей. ќбер≥ть разом св€ткове меню, виховуючи у дитини культуру споживанн€ њж≥: скаж≥ть, що починають св€тковий об≥д ≥з гар€чих страв ≥ закусок, а зак≥нчують десертом. ƒитина маЇ знати к≥льк≥сть гостей, €к≥ будуть на св€т≥, п≥дготувати столов≥ прибори в≥дпов≥дно до обраних страв тощо. √арним тренуванн€м дл€ малеч≥ стане й звичайна допомога вам при застиланн≥ столу дл€ с≥мейного об≥ду або вечер≥. Ќавчити основам етикету може будь-€ка улюблена гра вашоњ дитини, €кщо ви доповните њњ в≥дпов≥дними правилами. Ќав≥ть чищенн€ взутт€ чи збиранн€ ≥грашок у к≥мнат≥ наввипередки стануть гарною розвагою ≥ збагат€ть малюка корисними звичками.


ƒата публикац≥њ: 06.07.2017