ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу:  орисне дозв≥лл€

як розважити дитину в дороз≥

ƒовгооч≥кувана поњздка на море Ц под≥€, безумовно, рад≥сна, €к дл€ д≥тей, так ≥ дл€ зморених роботою батьк≥в. ™ лише одна проблема Ц до мор€ треба ще доњхати! ƒл€ дитини дорога Ц справжнЇ випробуванн€. —пека та обмежений прост≥р Ц не кращ≥ умови дл€ маленького розбишаки, €кому важко всид≥ти на м≥сц≥ й 5 хвилин. ўо ж робити, аби

с≥мейний в≥дпочинок з самого початку видавс€ на славу?

“е, €к розважити дитину, перш за все залежить в≥д њњ в≥ку та обраного виду транспорту. ќб≥знан≥ батьки знайдуть р≥шенн€, €к позбутис€ проблем у дороз≥.

ѕерш за все варто зац≥кавити дитину самою подорожжю. ƒетально розкаж≥ть њй, €к в≥дбуватиметьс€ поњздка, що нового ≥ ц≥кавого ви побачите. “рохи старших д≥тей можна ознайомити з ≥стор≥Їю транспорту, €ким плануЇте подорожувати.

’ороший вар≥ант дорожн≥х розваг Ц словесн≥ ≥гри. ¬они не т≥льки ц≥кав≥, а й корисн≥, оск≥льки допомагають розвивати словниковий запас малюка ≥ його вм≥нн€ висловлювати думки. ќсь дек≥лька таких ≥гор.

ЂЋанцюжок сл≥вї. «апропонуйте дитин≥ вигадати €комога довше реченн€, поступово додаючи слова, що п≥дход€ть за зм≥стом. Ќаприклад, Ђ¬асилької Ц ЂЎкол€р ¬асилької Ц ЂЎкол€р ¬асилько п≥шовї Ц ЂЎкол€р ¬асилько п≥шов до л≥суїЕ ѕереможцем стаЇ той, хто вигадаЇ найдовше ≥ найб≥льш зм≥стовне реченн€.

Ђ’то першийї. якщо ви подорожуЇте наземним транспортом, загадайте €кийсь предмет, котрий можна побачити за в≥кном. ѕереможе той, хто першим його побачить.

Ђ¬сезнайкої. ” ц≥й гр≥ дитин≥ треба згадати €комога б≥льше сл≥в на обрану л≥теру. Ќаприклад: Ђдроваї, Ђдв≥рї, Ђдощї, Ђдимї, Ђдошкаї, Ђдвер≥ї, Ђдискї тощо.

Ђћ≥ста ≥ крањниї. ÷€ гра призначена дл€ д≥тей в≥д 10 рок≥в. ѕринцип простий: кожен учасник називаЇ крањну або м≥сто, назва €ких починаЇтьс€ з л≥тери, на €ку зак≥нчилось попереднЇ слово.

 оли так≥ ≥гри надокучать, запропонуйте ≥нший вид розваг. ¬≥зьм≥ть ≥з собою улюблен≥ розфарбовки дитини, њњ альбом дл€ малюванн€ чи розвиваюч≥ ≥гри. “а в жодному раз≥ не бер≥ть ножиц≥, гачки дл€ вТ€занн€ чи ≥нш≥ травмонебезпечн≥ предмети.

¬≥зьм≥ть блокнот! «апропонуйте дитин≥ в≥дчути себе письменником ≥ написати власне опов≥данн€ або вести щоденник подорож≥.

≤нший вар≥ант Ц так≥ вс≥м в≥дом≥ ≥гри, €к Ђ’рестики-нуликиї, Ђћорський б≥йї, а також складанн€ ф≥гурок ≥з паперу Ц оригам≥.

ƒитин≥, котра добре знаЇ алфав≥т, можна запропонувати ≥гри такого типу:

Ђјбракадабраї.  ожен пише слово, переставл€ючи в ньому л≥тери. ѕотр≥бно здогадатис€, €ке слово зашифроване.

Ђ—кладачї. ѕишетьс€ слово, ≥ за певний час ≥з л≥тер, що вход€ть до його складу, потр≥бно придумати ≥ записати €комога б≥льше сл≥в. ѕот≥м кожен учасник називаЇ по черз≥ слово (не повторюючись). ’то назвав останн≥м Ц той ≥ виграв.

Ђ√оночкиї. Ќа аркуш≥ зошита в кл≥тинку малюЇтьс€ звивиста траса, позначаЇтьс€ старт ≥ ф≥н≥ш. √равц≥ ход€ть по черз≥, провод€чи л≥н≥ю або вздовж кордон≥в кл≥тинки, або впоперек (але л≥н≥€ маЇ бути обовТ€зково пр€мою). ѕочаткова швидк≥сть Ц 1 кл≥тинка. « кожним ходом можна зм≥нювати швидк≥сть на одну кл≥тинку або рухатис€ з попередньою. ћаксимальна швидк≥сть Ц 10 кл≥тинок за один х≥д. ѕри з≥ткненн≥ з≥ ст≥ною швидк≥сть падаЇ знову до одиниц≥. ѕри з≥ткненн≥ з ≥ншою машиною Ц швидк≥сть падаЇ в обох. ѕеремагаЇ той, хто першим д≥йде до ф≥н≥шу.

«га€ти час допоможуть й останн≥ дос€гненн€ техн≥чного прогресу Ц PSP, нетбуки, планшети. «авантажте на них улюблен≥ мультф≥льми, ≥ 1,5Ц2 години спокою вам забезпечен≥. ўе один вар≥ант Ц плеЇр з ауд≥озаписами казок чи п≥сень.

√арноњ поњздки ≥ приЇмного в≥дпочинку!



ƒата публикац≥њ: 10.09.2012