ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу:  орисне дозв≥лл€

як обирати розвиваюч≥ ≥грашки дл€ дитини

” б≥льшост≥ випадк≥в ми обираЇмо та купуЇмо ≥грашки дл€ дитини стих≥йно.  еруючись у вибор≥ порадою продавц≥в-консультант≥в, проханн€м дитини чи просто тим, що нам ц€ ≥грашка подобаЇтьс€. Ќе менш впливовими Ї фактор ц≥ни, розм≥ру та зовн≥шньоњ привабливост≥. ј от на розвиваючий потенц≥ал ≥грашки, њњ Ђкорисн≥стьї мало звертаЇмо уваги! як результат Ц к≥мната нашого малюка переповнена однотипними та некорисними ≥грашками, а потр≥бних ≥ важливих дл€ дит€чого розвитку бракуЇ.

ѕри вибор≥ будь-€коњ розвиваючоњ ≥грашки (п≥рам≥дка, мозањка або пазл) користуйтес€ одним простим правилом Ц не варто купувати њх на вир≥ст. «анадто складна ≥грашка у кращому випадку не викличе ц≥кавост≥ в малюка, у г≥ршому Ц ризикуЇ бути зламаною. “ому в першу чергу звертайте увагу на в≥к, що його рекомендовано виробником.

ƒл€ зовс≥м маленьких традиц≥йно найкращими Ї п≥рам≥дки. ÷е, так би мовити, перш≥ пос≥бники з форми, кольор≥в ≥ розм≥р≥в. ƒо того ж вони розвивають координац≥ю рух≥в, др≥бну моторику рук ≥ лог≥чне мисленн€. „им б≥льше деталей Ц тим б≥льший в≥к, на €кий розрахована дана п≥рам≥дка.

Ќайпершим стимул€тором наочно-образного мисленн€ Ї рамки-вкладки. ¬исувне зображенн€ потр≥бно вставити у в≥дпов≥дну н≥шу. —кладн≥сть у тому, аби не лише правильно п≥д≥брати деталь за розм≥ром, але й правильно њњ розташувати.

÷≥кавими Ї також набори обТЇмних вкладиш≥в, однакових за формою, але р≥зних за розм≥рами. ¬ставл€ючи менший елемент у б≥льший, дитина вчитьс€ сп≥вв≥дносити розм≥ри предмет≥в, координуючи д≥ю рук ≥ очей. як правило, б≥льш≥сть таких конструкц≥й легко трансформуютьс€ у цил≥ндричну п≥рам≥дку.

ўе одним вар≥антом вкладиш≥в Ї так зван≥ коробки форм (сортери). ¬ обТЇмну ф≥гуру з отворами р≥зних геометричних форм необх≥дно пом≥стити в≥дпов≥дн≥ детал≥. «верн≥ть увагу на те, що, з одного боку, елементи мають легко входити у прор≥зи, а з ≥ншого, до отвору певноњ форми маЇ входити деталь лише одного виду. ¬ ≥ншому випадку Ц гра повн≥стю втрачаЇ сенс.

як ви знаЇте, розвиток др≥бноњ моторики рук т≥сно повТ€заний з розвитком мозку. ј от розвинути розумову д≥€льн≥сть дитини допоможе гра-шнур≥вка. ¬она €кнайкраще вдосконалюЇ координац≥ю обох рук ≥ привчаЇ пальц≥ дитини до точних рух≥в. Ќайпрост≥ш≥ Ц т≥, де потр≥бно прот€гнути шнурок у в≥дпов≥дн≥ отвори. Ѕ≥льш складн≥ Ц до основного зображенн€ необх≥дно приЇднати додатков≥. Ќайвищий п≥лотаж Ц обТЇмн≥ шнур≥вки, так зван≥ 3D.

ћалюку двох рок≥в можна запропонувати вже й мозањку. ќдин ≥з вар≥ант≥в Ц набори з великими детал€ми, що зТЇднуютьс€ м≥ж собою виступами ≥ прор≥зами. ј збирати њх можна на будь-€к≥й поверхн≥ (наприклад, на п≥длоз≥). Ќабори дл€ малюк≥в характеризуютьс€ б≥льшою величиною деталей ≥ простотою в експлуатац≥њ. ÷е лише дек≥лька приклад≥в розвиваючих ≥грашок, а њх тис€ч≥. ¬ибираючи дл€ своњх малюк≥в машинки, зв≥р€т, л€льок чи ≥нших казкових, фантастичних ≥стот, батьки мають памТ€тати, що ≥грашка дл€ дитини Ї представником великого св≥ту природи ≥ пров≥дником людських стосунк≥в. ¬она формуЇ ставленн€ маленькоњ людини до рослинного й тваринного св≥ту, до друз≥в, до добра ≥ зла, до прекрасного. Ќе варто пропонувати своЇму синов≥ чи доньц≥ злих ≥ страшних, неприродних ≥ безглуздих ≥грашок, бо саме ≥грашка маЇ берегти дит€чу душу ≥ розвивати в н≥й найкращ≥ почутт€.

Ќа думку психолог≥в, б≥льш≥сть сучасних батьк≥в дарують своњм д≥т€м т≥ ≥грашки, про €к≥ сам≥ мр≥€ли ≥ €кими н≥коли не гралис€ в дитинств≥. “ому, купуючи дитин≥ ≥грашку в подарунок, памТ€тайте, що гратис€ нею буде вона, а не ви. “ато може подарувати синов≥ модель л≥така т≥льки тому, що сам колись мр≥€в про таку. ≤ пот≥м нав≥ть ображатис€, що хлопчик не в захват≥ в≥д подарунка ≥ не граЇтьс€ ним.

Ќаш≥ д≥ти не обовТ€зково мають повторювати нас у всьому. ÷е стосуЇтьс€ ≥ подарунк≥в.

ѕри вибор≥ плюшевого друга радимо дотримуватис€ золотоњ середини:

  • Ќе великий (дитина маЇ самост≥йно його п≥дн€ти, об≥йн€ти ≥ носити), але й не дуже маленький, що часто-густо губитьс€.
  • ’то це? (≤грашка маЇ бути уп≥знавана, аби малюк ч≥тко м≥г охарактеризувати того чи ≥ншого геро€.)
  • «люка. (¬ арсенал≥ малюка маЇ бути ≥ 2-3 негативн≥ героњ. ѕринаймн≥ дл€ того, аби виплеснути негативн≥ емоц≥њ чи вр€тувати принцесу.)

¬загал≥ ≥грашок в дом≥ маЇ бути небагато, тод≥ д≥ти њх ц≥нують: згадайте своЇ дитинство й улюбленого безвухого ведмедика. ћалюк повинен в≥дчувати ставленн€ до ц≥Їњ реч≥, до цього подарунка. ≤нколи варто нав≥ть проводити рев≥з≥ю ≥ в≥ддавати (або ховати) де€к≥ ≥грашки, щоб у дитини не виникало Ђ≥грашкового перенасиченн€ї.

Ќе менш важливим, ан≥ж сам подарунок, Ї процес його даруванн€. ћожна просто подарувати дитин≥ подарунок, а можна його заховати, придумати гру, влаштувати см≥шн≥ конкурси. ƒ≥ти завжди в≥дчувають, чи вкладено в подарунок душу.



ƒата публикац≥њ: 21.11.2016