ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ѕроблеми вихованн€

ƒруга дитина у родин≥. „астина 2

  1. ўе до народженн€ молодшоњ розкаж≥ть старш≥й дитин≥ все про немовл€т Ц €к за ними догл€дати, €к вони њд€ть. ƒобре, €кщо вона зможе побачити це в ≥нш≥й с≥мТњ.
  2. «гадуйте та розпов≥дайте, €к Ђстаршенькийї знаходивс€ у маминому животику, €к в≥н був немовл€м, €к р≥с ≥ зм≥нювавс€. ѕерегл€ньте разом фото й в≥део.
  3. —пробуйте необх≥дн≥, але не дуже приЇмн≥ зм≥ни в житт≥ першоњ дитини зробити до по€ви другоњ (початок в≥дв≥дуванн€ дитсадка, щепленн€, Ђперењздї в ≥ншу к≥мнату тощо).
  4. ѕ≥сл€ народженн€ молодшоњ дитини намагайтес€ не зм≥нювати традиц≥њ, €к≥ прийн€т≥ у ваш≥й родин≥ ≥ стосуютьс€ старшоњ дитини (прогул€нка парком у вих≥дн≥, в≥дв≥дуванн€ секц≥й, поњздки в гост≥ тощо).
  5. ¬ жодному раз≥ не зм≥нюйте тип вихованн€ дитини (р≥зке зб≥льшенн€ вимог, введенн€ нових обовТ€зк≥в).
  6. –об≥ть все, аби старша дитина не в≥дчувала себе непотр≥бною та забутою. «аохочуйте њњ (за бажанн€м) до п≥клуванн€ про немовл€, в≥дводьте час дл€ сп≥льних ≥гор, читанн€, бес≥д (поки молодша дитина спить, можна пограти з≥ старшою).
  7. Ќе ви€вл€йте надм≥рного захопленн€ немовл€м у присутност≥ старшоњ дитини.
  8. Ќ≥коли не пор≥внюйте малечу м≥ж собою!!! ѕамТ€тайте, що немаЇ двох схожих д≥тей, кожна дитина неповторна.
  9. Ќе звинувачуйте себе у по€в≥ Ђсуперникаї.
  10. ѕ≥дтримуйте намаганн€ старшоњ дитини допомагати у догл€д≥ за немовл€м.
  11. ѕом≥чайте та Ђгас≥тьї ревнощ≥ (€кщо мама годуЇ немовл€, тато може пограти з≥ старшою дитиною, наприклад).
  12. ƒайте можлив≥сть старш≥й дитин≥ вз€ти участь у вибор≥ ≥мен≥, од€гу, ≥грашок дл€ братика чи сестрички.
  13. ѕамТ€тайте, що своЇю неадекватною повед≥нкою дитина намагаЇтьс€ в≥двол≥кти вас в≥д немовл€ти, звернути увагу на себе. “ож зверн≥ть на нењ увагу!
  14. √райте у вс≥ рольов≥ ≥гри, €к≥ пропонуЇ вам дитина, так ви допоможете пережити незвичну та нову дл€ нењ ситуац≥ю.
  15. Ќе ображайтесь, €кщо дитина в≥дмовл€Їтьс€ вам допомагати, стаЇ агресивною Ц це захисна реакц≥€.
  16. якщо д≥ти свар€тьс€, бешкетують, н≥коли не карайте когось одного Ц винн≥ обоЇ. Ќехай сам≥ розберутьс€. Ќе можуть? «начить, свар≥ть та карайте обох. ÷е справедлив≥ше, н≥ж незаслужене покаранн€ одного (Ђбо ти старшийї).
  17. “е саме правило й дл€ похвал. якщо хвалите одну дитину, обовТ€зково знайд≥ть щось хороше ≥ в ≥ншоњ, нав≥ть €кщо вона в той момент на це не заслуговуЇ.
  18. Ќехай старша дитина в≥дчуваЇ себе захисником (однак не н€нькою), а молодша Ц захищеною (проте не л€лькою).
  19. Ђ“и вже великий!..ї Ќе захоплюйтесь ц≥Їю фразою. —тарша дитина автоматично стаЇ Ђвеликоюї, нав≥ть €кщо њй не виповнилос€ й 3 рок≥в. „асто батьки забувають, що вона, по сут≥, ще зовс≥м маленька ≥ њй дуже потр≥бна н≥жн≥сть ≥ ласка. Ќагадуючи пост≥йно про њњ Ђстарш≥стьї, можна ненароком запевнити, що њњ геть не любл€ть, а любл€ть т≥льки молодшу дитину. „ому вона маЇ завжди поступатис€, в≥ддавати найкращ≥ ≥грашки, прибирати за двох та розплачуватис€ за сп≥льн≥ провини? ¬и не боњтесь, що ваша нап≥взабута Ђвеликаї дитина зненавидить обожнювану вс≥ма маленьку крих≥тку?

” р≥шенн≥ будь-€коњ проблеми велику роль в≥д≥граЇ проф≥лактика. Ѕажано заздалег≥дь (ще п≥д час ваг≥тност≥) п≥дготувати дитину до по€ви у с≥мТњ малюка. ѕо€сн≥ть дитин≥ в доступн≥й дл€ нењ форм≥, що в нењ буде не просто братик чи сестричка, а друг, р≥дна людина, з €кою буде ц≥каво та весело грати, п≥знавати св≥т, €ка може допомагати ≥ п≥дтримувати. ѕри цьому, описуючи позитивн≥ моменти, не забудьте згадати про те, що спочатку малюк буде зовс≥м крих≥тним ≥ за ним потр≥бно буде догл€дати, що з ним доведетьс€ д≥литис€ ≥грашками, що необх≥дно навчитис€ домовл€тис€ та поступатис€. ¬и€вл€ючи такт ≥ терп≥нн€, дослуховуючись до почутт≥в, враховуючи бажанн€ та потреби кожноњ своЇњ дитини, ви допоможете њм дос€гти взаЇморозум≥нн€. “од≥ вони д≥йсно будуть друз€ми, Ђодн≥Їю командоюї.



ƒата публикац≥њ: 19.09.2012