ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ѕсихолог≥чн≥ тести дл€ д≥тей

“ест "ƒрабинка" (Дƒес€ть сходинокФ)


(Дƒес€ть сходинокФ)

’очете д≥знатис€ самооц≥нку вашого малюка? ÷е дуже легко зробити за допомогою тесту ДƒрабинкаФ. ¬икористовувати його можна, т≥льки-но дитин≥ виповнитьс€ 3 роки.
Ќамалюйте або вир≥жте з паперу драбинку з дес€тьма сходинками. “епер покаж≥ть њњ дитин≥ та по€сн≥ть, що на нижньому щабл≥ сто€ть вередлив≥, мовчазн≥, невихован≥ хлопчики та д≥вчатка, на другому Ц б≥льш спок≥йн≥ та весел≥, на третьому Ц ще л≥пш≥, ≥ так до девТ€тоњ. ј ось на найвищ≥й сходинц≥ сто€ть найрозумн≥ш≥, найдобр≥ш≥, найвихован≥ш≥ д≥ти, €к≥ вм≥ють дружити. ¬ажливо, аби малюк правильно зрозум≥в розташуванн€ д≥тей на сходинках, тому можна в нього про це перепитати. ј тепер запитайте, на €к≥й сходинц≥ сто€в би в≥н сам. Ќехай намалюЇ себе на цьому щабл≥ або поставить л€льку. ќсь ви ≥ виконали завданн€, залишаЇтьс€ зробити висновки.

Х якщо дитина ставить себе на першу, 2-гу, 3-тю сходинки знизу, то в нењ занижена самооц≥нка.
Х якщо на 4-ту, 5-ту, 6-ту, 7-му, то середн€ (адекватна).
Х ј €кщо Ц на 8-му, 9-ту, 10-ту, то самооц≥нка завищена. ƒл€ дошк≥льн€т трохи завищена самооц≥нка вважаЇтьс€ нормою. ѕро надто завищену самооц≥нку можна говорити, €кщо дитина пост≥йно ставить себе на 10-ту сходинку.
ўо ж робити, €кщо самооц≥нка вашоњ дитини неадекватна (надто завищена або занижена)? –≥вень самооц≥нки може зм≥нюватис€, особливо в дошк≥льному в≥ц≥.  ожне нове звертанн€ до малюка, кожна оц≥нка його д≥€льност≥, реакц≥€ на усп≥хи чи поразки Ц все це впливаЇ на ставленн€ його до себе. “обто ми можемо допомогти дитин≥ сформувати адекватну самооц≥нку.

ѕоради батькам, зац≥кавленим у формуванн≥ адекватноњ самооц≥нки у д≥тей

Х «анижена самооц≥нка ви€вл€Їтьс€ найчаст≥ше в тих д≥тей, €ким здаЇтьс€, що батьки њх недолюблюють. ѕридив≥тьс€ до свого малюка, можливо, йому не вистачаЇ тепла, розум≥нн€. ¬аш≥ об≥йми, поц≥лунки ≥ голубленн€ допоможуть йому впевнен≥ше почуватис€ у цьому св≥т≥.
Х Ќе обер≥гайте дитину в≥д щоденних справ, не намагайтес€ вир≥шити за нењ вс≥ проблеми, але й не перевантажуйте њњ. Ќехай малюк допоможе з прибиранн€м, сам поллЇ кв≥ти, отримаЇ задоволенн€ в≥д зробленого ≥ заслужену похвалу. Ќе потр≥бно ставити перед ним завдань, що йому не до снаги, до виконанн€ €ких в≥н ще не дор≥с.
Х Ќе перехвалюйте дитину, але й не забувайте заохочувати, €кщо вона на це заслуговуЇ. якщо малюк давно вм≥Ї сам њсти ложкою, може, й не потр≥бно щоразу його за це хвалити. ќднак €кщо в нього вийшло поњсти охайно, не розмазуючи кашу по всьому столу, обов'€зково в≥дзначте це дос€гненн€.
Х «аохочуйте дит€чу ≥н≥ц≥ативу.
Х Ќе забувайте, що малюк уважно спостер≥гаЇ за вами. ѕоказуйте своњм прикладом адекватн≥сть до усп≥х≥в ≥ невдач. ѕор≥вн€йте: Д” мами трохи не вдавс€ пир≥г, але пусте, наступного разу треба буде покласти б≥льше борошнаФ / Д∆ах! ѕир≥г не вдавс€! ќт розтелепа €! Ѕ≥льше н≥коли не буду його пекти!Ф
Х Ќе пор≥внюйте малюка з ≥ншими д≥тьми. ѕор≥внюйте його з самим собою (тим, €ким в≥н був учора чи буде завтра).
Х Ќе б≥йтес€ щиро любити свого малюка ≥ показувати йому свою любов!



ƒата публикац≥њ: 12.09.2012