ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ¬се дл€ раннього розвитку

“елев≥зор: дит€ча н€нька? „астина 2

ѕоговоримо, €к запоб≥гти тому, щоб телев≥зор не зайн€в м≥сце батьк≥в ≥ друз≥в.

Ќапевне, знайдутьс€ родини, €к≥ зовс≥м в≥дмовилис€ в≥д телев≥зора. ÷е добре, але просто т≥кати в≥д Д€щикаУ нерозумно. ¬се одно дитина побачить телев≥зор в гост€х або д≥знаЇтьс€ про нього ≥з розмов з друз€ми. “ут варто дотримуватис€ своЇњ позиц≥њ та по€снити њњ дитин≥. ƒонес≥ть до дитини, що ви вважаЇте недоречним витрачати на телев≥зор час, €кий можна присв€тити читанню, малюванню, прогул€нкам, родинним розмовам. ≤ головне Ц разом обговор≥ть переваги такого стилю житт€, €к≥ дитина зможе навести у в≥дпов≥дь на вихвал€нн€ однол≥тк≥в щодо чергового перегл€нутого мультф≥льму.

ќднак б≥льш≥сть родин все-таки маЇ телев≥зор. ўо ж робити у цьому випадку?

1.  ѕостежте в першу чергу за собою. —к≥льки часу ви прид≥л€Їте перегл€ду телепрограм на день, тиждень? ÷≥лком ймов≥рно, що малюк просто коп≥юЇ вашу повед≥нку. ¬≥зьм≥ть соб≥ за правило не вмикати телев≥зор, не визначившись заздалег≥дь, що саме збираЇтесь дивитис€.

2. Ќе залишайте телев≥зор працювати, коли ви сам≥ зайн€т≥ господарством. ƒл€ фону, €кщо ви не звикли до тиш≥, л≥пше вмикати класичну музику, дит€ч≥ п≥сн≥, ауд≥оказки. “им паче що останн≥ спри€ють розвитку творчоњ у€ви малюка, формуванню у нього образного мисленн€.

2. ¬вед≥ть заборону на перегл€д телев≥зора п≥д час њж≥, с≥мейних розмов. ѕричому ц€ заборона маЇ стосуватис€ вс≥х член≥в родини. «аборон€ти треба без найменших коливань ≥ сумн≥в≥в, оск≥льки д≥ти дуже чуттЇв≥ до них.

3. ƒив≥тьс€ телев≥зор прот€гом певного встановленого часу –ј«ќћ ≥з малюком. ÷е дозволить вам бути в курс≥ дит€чих уподобань. ј п≥сл€ перегл€ду дасть можлив≥сть обговорити побачене. —питайте дитину, що ≥ хто саме њй сподобавс€, чи правильно герой вчинив, про що йшлос€ в сюжет≥. “ак, непом≥тно, не навТ€зуючи власноњ думки, можна прийти до формуванн€ у малюка оц≥ночного ставленн€ до того, що в≥дбуваЇтьс€ на екран≥.

4. Ќадайте дитин≥ можлив≥сть поб≥льше рухатис€, не зупин€йте пост≥йними окриками ЂЌе б≥гайї, ЂЌе заважайї, ЂЌе стрибайї, Ђѕосидьї.

5. «алучайте дошк≥льн€ до домашньоњ роботи: дозвол€йте витирати пил, мити овоч≥, п≥дм≥тати п≥длогу. ќрган≥зовуйте творч≥ зан€тт€, рухлив≥ ≥гри, сп≥вайте з дитиною, малюйте, роб≥ть апл≥кац≥њ, оригам≥, л≥п≥ть ≥з пластил≥ну й т≥ста. «годом в≥н зможе робити все це самост≥йно.

ќдним словом, телев≥зор маЇ право на ≥снуванн€ у житт≥ д≥тей. ѕросто батькам сл≥д памТ€тати про ч≥тку дозован≥сть цього виду дозв≥лл€ ≥ не надавати Ђ€щикуї рол≥ виховател€ ≥ н€н≥ вашоњ р≥дноњ дитини.



ƒата публикац≥њ: 19.12.2013