Пізнайко
До розділу: Здоров'я дитини

Чи правильно говорить ваш малюк. Частина 3 (заключна)

За словами логопедів, причини таких порушень різноманітні. Це можуть бути:

  • негативні фактори в період вагітності чи пологів,
  • відсутність достатньої уваги до малюка (ідеться не лише про заняття з дитиною, а й про саме спілкування),
  • часті хвороби, інфекції та травми до 3 років,
  • спадкові чинники,
  • анатомічні особливості щелепно-лицевого апарата тощо.

На неправильний розвиток мовлення впливає навіть надмірне смоктання пальця дитиною. Ця мила дитяча звичка дійсно здатна завдати доволі серйозних проблем у процесі формування вимови. Останні дослідження лікарів показали, що негативний вплив на організм, викликаний цією звичкою, існує. Наслідками можуть стати порушення правильного формування щелепно-лицевого апарата, неправильний прикус (особливо коли малюк смокче палець у період активного прорізання зубів). Якщо у дитини вже є молочні зубки, то ця звичка може призвести до їх викривлення. Усі ці зміни особливо впливають на мовлення дошкільника. Зокрема, спостереження докторів Вашингтонського університету разом із чилійськими колегами у 2009 р. за групою із 128 дітей показали, що малюки, які постійно смоктали палець або соску у віці 3 років, у період 5–7 років утричі більше схильні до дефектів мовлення, аніж їхні однолітки, які не мали такої звички.

Таким чином, будьте уважні до свого малюка. Тактично виправляйте помилки у мовленні дитини. Якщо малюк неправильно вимовляє звук, не смійтеся над дитиною, не сваріть її. Підтримуйте її і хваліть навіть за незначні успіхи. У грі та при навчанні користуйтеся книгами з картинками – дітям важко сприймати слова, відірвані від зображень, нехай дитина взаємодіє з усіма членами родини, давайте їй доручення. Особливо позитивно на мовлення дошкільника впливає розвиток дрібної моторики рук, тому корисними будуть ігри з дрібними іграшками, малювання, аплікації тощо. Запам’ятайте, що найкращим прикладом для дитини є ви самі, зокрема й у процесі розвитку мовлення. Тож чим правильніше, без «сюсюкання», говоритимете ви з дитиною, тим правильнішим буде її мовлення.





Дата публикації: 06.02.2014