ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ѕроблеми вихованн€

якщо дитина жаднюга

” кожн≥й с≥мТњ, де зростаЇ малюк 2-3 рок≥в, бувають под≥бн≥ ситуац≥њ:
Х ƒитина не хоче дати свою ≥грашку ≥ншому, при цьому ≥з задоволенн€м бере у того в≥дерце (л€льку, лопатку). ≤ вмовл€нн€ мами: Ђƒай хлопчику велосипед подивитис€, в≥н же тоб≥ дав машинкуї, частенько ви€вл€ютьс€ марними.
Х ƒ≥ти не можуть под≥лити зелену пасочку, т€гнуть њњ в р≥зн≥ боки, при цьому не пом≥чаючи навколо розкиданих син≥х, червоних, жовтих.
Х ƒорослому соромно, в≥н виправдовуЇтьс€, вмовл€Ї, дор≥каЇ, а то ≥ караЇ дит€ за жад≥бн≥сть.
јле чи д≥йсно малюк 2-3-4 рок≥в Ц Ђжаднюгаї?

∆ад≥бн≥сть не Ї вродженою, природною рисою, вона виникаЇ €к результат неправильноњ повед≥нки дорослих, що оточують малюка.
«азвичай перш≥ та найчаст≥ш≥ скарги на ви€вленн€ жад≥бност≥ зТ€вл€ютьс€ у батьк≥в д≥тей 2-3 рок≥в. ÷е зумовлено розвитком псих≥ки.
Х ћалюки егоцентричн≥ (до 6-7 рок≥в Ц це в≥кова норма).
Х ” два роки в≥ддати нев≥домому хлопчику в п≥сочниц≥ улюблену ≥грашку Ц це все одно, що в≥ддати частину себе (руку, ногу).
Х Ќаполеглив≥ заклики мами под≥литис€ ≥грашкою незрозум≥л≥ Ц може, вона того хлопчика б≥льше любить?
Х ћалюк ображений, стривожений, сердитьс€, розум≥Ї, що в≥н Ц поганий, але зупинитис€ вже не може.
Х ћалюк ще не навчивс€ конструктивним методам вир≥шенн€ конфл≥ктних ситуац≥й, цьому в≥н навчитьс€ з часом, з допомогою дорослих.

як вчинити дорослому, щоб не виникло конфл≥кту?
якщо ≥нша дитина хоче вз€ти у вашого малюка ≥грашку, а той не бажаЇ д≥литис€:
Х ѕочн≥ть розмовл€ти з дитиною, що п≥д≥йшла, постарайтес€ переключити њњ увагу на щось нейтральне (Ђяке в тебе гарне платт€чкої, Ђяк тебе звати?ї).
Х «апропонуйте обм≥н€тис€ ≥грашками або дайте ≥ншу, не таку Ђблизьку серцюї (потр≥бно брати дек≥лька таких забавок з собою).
Х «алуч≥ть д≥тей до сп≥льноњ гри: Ђ√л€ньте, €ку гарну башту з кам≥нчик≥в € побудувала, подавайте мен≥ кам≥нчики, разом у нас вийде велика гарна вежаЕї

 оли незручна ситуац≥€ подолана, ваш малюк не влаштуЇ ≥стерику. ј можливо, нав≥ть погодитьс€ дати потримати ≥грашку. ќбовТ€зково при цьому в≥дзначте його правильну повед≥нку, скаж≥ть, що вам було приЇмно бачити, €к в≥н д≥литьс€ з ≥ншими (питаЇ дозволу вз€ти чужу ≥грашку). Ќе забувайте хвалити малюка за ви€влену доброту ≥ щедр≥сть.
”дома читайте казки, розпов≥д≥, про те, €к добре д≥литис€ ≥ негарно бути жад≥бним.
ѕрограйте под≥бну ситуац≥ю з ≥грашками (наприклад, ¬едмедик не схот≥в д≥литис€ ≥з «айчиком). «апитайте про почутт€ кожного з героњв. „ому вони так чин€ть?
√раючись у п≥сочниц≥, звертайте увагу малюка на позитивн≥ моменти Ђобм≥ну ≥грашкамиї. ѕ≥дкреслюйте, €к добре вчинив той чи ≥нший малюк (под≥ливс€, погравс€ ≥ повернув, спитав дозволу, под€кував).

якщо конфл≥кт уже в≥дбувс€:
Х Ќе свар≥ть дитину, не бийте, у збудженому стан≥ малюк не сприймаЇ по€сненн€, тому д≥тей насамперед потр≥бно розвести ≥ заспокоњти.
Х —пок≥йно скаж≥ть, що час йти додому (до крамниц≥ тощо), п≥сл€ чого забер≥ть малюка з його Ђскарбамиї ≥ не посп≥шаючи покиньте Ђполе битвиї.
Х ѕ≥сл€ того €к малюк заспокоњтьс€, можна обговорити ситуац≥ю, тут доречно буде згадати про казку чи ≥стор≥ю на тему.
Х якщо д≥ти починають битис€ або плачуть, потр≥бно про€вити терпл€ч≥сть ≥ мудр≥сть: розвести малюк≥в у р≥зн≥ боки, спробувати в≥двол≥кти приЇмною ≥грашкою.
Ќе бер≥ть на вулицю дорог≥ ≥грашки, загубивши чи зламавши €к≥, ви ≥ ваш малюк засмутитесь. “акож не варто брати нов≥ ≥грашки Ц т≥льки Ђнасолодившись в≥дчутт€м власност≥ї, малюк зможе под≥литис€ забавкою з ≥ншими.



ƒата публикац≥њ: 07.09.2012