ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ¬се дл€ раннього розвитку

–озвиток уваги у д≥тей

”вага Ц це зосереджен≥сть на чомусь. ¬она повТ€зана з ≥нтересами, схильност€ми, покликанн€м людини, в≥д њњ особливостей залежать спостережлив≥сть, здатн≥сть бачити в предметах чи €вищах малопом≥тн≥, але суттЇв≥ детал≥.
д≥тей увага зТ€вл€Їтьс€ досить рано. ѕерш≥ про€ви мимов≥льноњ уваги в малюка спостер≥гаютьс€ уже п≥д час смоктанн€. ѕ≥зн≥ше обс€г уваги дитини зб≥льшуЇтьс€ (охоплюютьс€ 2-3 предмети або д≥њ). ” звТ€зку з тим що багато з рух≥в (д≥й) малюка довод€тьс€ до автоматизму, зростаЇ можлив≥сть розпод≥лу уваги. ƒал≥ дитина вчитьс€ керувати собою та св≥домо спр€мовувати свою увагу на певний предмет. ѕри цьому вона використовуЇ перш за все слово ≥ вказ≥вний жест дорослого.
” 4-6 рок≥в увага дитини стаЇ б≥льш ст≥йкою. ÷е даЇ малюков≥ можлив≥сть виконувати п≥д кер≥вництвом дорослого певн≥ завданн€. «авд€ки розвитку дит€чоњ допитливост≥, зростанню жаги п≥знанн€ увага ф≥ксуЇтьс€ на предмет≥. “ак, наприклад, малюк може довго спостер≥гати за пташками, щоб дов≥датис€, €к вони л≥тають, де спл€ть, €к≥ мають дом≥вки. –озвиток властивостей ≥ вид≥в уваги дошк≥льн€ти суттЇво залежить в≥д вагомост≥, емоц≥йност≥, ц≥кавост≥ матер≥алу, в≥д характеру д≥€льност≥, €ку виконуЇ дитина.
¬елике значенн€ дл€ розвитку дов≥льноњ уваги в дошк≥льному в≥ц≥ маЇ гра. ѕ≥д час гри виникаЇ потреба дос€гати певного результату й координувати своњ д≥њ в≥дпов≥дно до завдань, п≥дпор€дковувати њх певним правилам, п≥дкор€тис€ вимогам групи. √ра виробл€Ї здатн≥сть навмисно зосереджувати увагу на певних предметах, переключати й розпод≥л€ти њњ.
–озвиток уваги дитини залежить в≥д р≥зних зм≥н у њњ житт≥, в≥д освоЇнн€ нових вид≥в д≥€льност≥ (≥гровоњ, трудовоњ). ” 4-5 рок≥в дитина скеровуЇ своњ д≥њ п≥д впливом дорослого: ДЅудь уважним!Ф, Д—лухай уважно!Ф, Дƒивись уважно!Ф. –озвиток дов≥льноњ уваги повТ€заний ≥з засвоЇнн€м засоб≥в керуванн€ нею. —початку Ц це зовн≥шн≥ засоби (вказ≥вний жест, слово дорослого). ƒал≥ таким засобом стаЇ мова самоњ дитини, що набуваЇ планувальноњ функц≥њ. Дя спершу хочу подивитис€ на мавпочок, а пот≥м Ц на крокодильчик≥вФ,Ц плануЇ малюк дорогою до зоопарку. ¬≥н нам≥чаЇ мету Ц подивитис€, а пот≥м уважно розгл€даЇ обТЇкти, що його ц≥кавл€ть. “аким чином, розвиток дов≥льноњ уваги т≥сно повТ€заний не т≥льки з розвитком мовленн€, але й з усв≥домленн€м майбутньоњ д≥њ. –озвиток цього виду уваги також повТ€заний з освоЇнн€м норм ≥ правил повед≥нки.
Ќайкращий спос≥б стимулювати розвиток уваги в малюка Ц це п≥дтримувати його допитлив≥сть.


ƒата публикац≥њ: 11.09.2012