ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ¬се дл€ раннього розвитку

–анн≥й розвиток ƒитини: найб≥льш≥ м≥фи

–јЌЌ≤… –ќ«¬»“ќ  ƒ»“»Ќ»: Ќј…Ѕ≤Ћ№Ў≤ ћ≤‘»         

    ўойно малюк з'€вивс€ на св≥т, а може, ≥ ран≥ше, батьки починають замислюватис€ над тим, коли, €к та €ким чином починати навчанн€ з дитиною. –анн≥й розвиток д≥тей обговорюЇтьс€ спец≥ал≥стами-педагогами й батьками дуже активно. јле у велик≥й к≥лькост≥ ≥нформац≥њ легко заплутатис€. —аме тому ми вир≥шили зупинитис€ на основних м≥фах, €к≥ сформувалис€ щодо раннього розвитку дитини. —пробуймо п≥дтвердити або розв≥нчати њх.

–анн≥й розвиток = шк≥льна програма з пелюшок

јж н≥€к! ќсновне завданн€ раннього розвитку - не отримати академ≥чн≥ знанн€, а створити умови, €к≥ допоможуть розкрити внутр≥шн≥й природний потенц≥ал дитини: розвити сенсорику (сприйн€тт€ навколишнього середовища органами чутт€), пам'€ть, координац≥ю в простор≥, закласти основу ф≥зичного та психолог≥чного здоров'€. як це зд≥йснити? ѕросто! ƒостатньо лише допомогти дитин≥ п≥знавати св≥т в активн≥й гр≥. Ќаприклад, вивченн€ л≥тер чи ф≥гур малюк може поЇднати з малюванн€м крейдою. ƒостатньо виготовити в≥дпов≥дн≥ трафарети ≥з цупкого паперу чи картону (на аркуш≥ намалюйте Дтовстеньку" л≥теру, цифру тощо.  анцел€рським ножем вир≥жте њњ серединку, аби залишивс€ лише наскр≥зний отв≥р ≥з њњ формою. “рафарет готовий!) ƒитина ≥з задоволенн€м буде зафарбовувати ц≥ трафарети кольоровою крейдою на асфальт≥.  р≥м того, л≥тери, цифри, кольори можна вп≥знавати в навколишн≥х предметах: наприклад, €блуко схоже на Дќ", а качка на ставку - точн≥с≥нько €к Ддв≥йка". „и не так?

—аме це ази раннього розвитку дитини, що спри€ють усеб≥чному й гармон≥йному розвитку малюка.

Ќеобх≥дн≥ складн≥ розвивальн≥ ≥грашки

≤снуЇ переконанн€, що дошк≥льн€тко потребуЇ складних розвивальних забавл€нок дл€ стимул€ц≥њ роботи мозку.

Ќауков≥ п≥дтвердженн€, що та чи ≥нша хитромудра ≥грашка сама по соб≥ зробила дитину розумн≥шою, в≥дсутн≥. ¬очевидь, придбати готову ≥грашку прост≥ше й легше. ѕроте виготовленн€ забавок, матер≥ал≥в дл€ зан€ть ≥з п≥дручних засоб≥в не г≥рше, а ≥нколи й безпечн≥ше!

“ак, пропонуЇмо зробити домашн≥й пластил≥н. ¬ам знадобл€тьс€: 1 скл€нка борошна, п≥вскл€нки сол≥, 6 столових ложок лимонного соку, вода, 1 столова ложка ол≥њ, а також кольоров≥ харчов≥ барвники. Ќалийте у скл€нку 6 столових ложок лимонного соку. —юди ж додайте води, щоб вийшла повна скл€нка. «м≥шайте окремо борошно й с≥ль, а пот≥м - ≥ вс≥ п≥дготовлен≥ ≥нгред≥Їнти, додаючи ол≥ю. –озлийте сум≥ш в одноразов≥ стаканчики. ƒодайте в кожен стаканчик барвник певного кольору (порошок або р≥дину). „им б≥льше барвника, тим б≥льше ≥нтенсивн≥сть кольору. «нову перем≥шайте.

¬м≥ст одного стаканчика (сум≥ш≥ одного кольору) вилийте на сковор≥дку з антипригарним покритт€м. Ќа найменшому вогн≥ активно вим≥шуйте, поки сум≥ш не загусне. √отову грудку в≥дклад≥ть. ¬исипте на сковор≥дку сум≥ш ≥з чергового стаканчика. ѕовтор≥ть ту саму процедуру.  оли вс≥ грудки пластил≥ну будуть готов≥ й охолонуть, ще раз гарненько вим≥шайте њх. ƒо цього процесу вже можна долучити й дитину. –оботу над екопластил≥ном завершено! «бер≥гати його краще в пластикових пакетах (грудку кожного кольору окремо) у холодильнику. Ќу €к ≥дейка, ц≥каво? ј у€в≥ть, у €кому захопленн≥ буде дитина, коли гратиметьс€ пластил≥ном, створеним власноруч!

“ож ранн≥й розвиток - не ст≥льки спец≥альн≥ ≥грашки, ск≥льки ваше безпосереднЇ сп≥лкуванн€ з малюком ≥ створенн€ стимулюючого середовища дл€ нього.

–анн≥й розвиток перевантажуЇ мозок дитини

ћозок маЇ таку особлив≥сть: коли йому не вистачаЇ сил, в≥н в≥дмовл€Їтьс€ сприймати Дзайву" ≥нформац≥ю. ¬томлений малюк не буде змушувати себе розгл€дати картинки чи стор≥нки, в≥н переключитьс€ на щось ≥нше. «а таких обставин не змушуйте малюка до навчанн€. —твор≥ть дл€ дитини куточок, де б знаходилис€ р≥зн≥ розвивальн≥ ≥грашки, за допомогою €ких можна легко зм≥нити вид д≥€льност≥ (зона ≥з журналами, книгами, ≥грашками, м'€чиками тощо).

ƒо того ж перепочити допоможуть ц≥кав≥ експерименти, €к≥ можна провести разом ≥з дитиною. ќдним ≥з найулюблен≥ших таких досл≥д≥в Ї Д ольоровий вибух". Ќалийте в глибоку одноразову тар≥лку молока. «а допомогою пензл€ додайте к≥лька крапельок р≥знокольоровоњ фарби (використовуйте гуаш чи акрил або ж харчов≥ барвники). ‘арба не зм≥шуЇтьс€ з молоком й утворюЇ неймов≥рн≥ в≥зерунки чи нав≥ть ф≥гури. ј тепер в≥зьм≥ть ватну паличку й одним к≥нцем змоч≥ть њњ в засоб≥ дл€ митт€ посуду. Ќехай малюк доторкнетьс€ до поверхн≥ молока цим к≥нцем палички. ¬и побачите справжнЇ диво: фарби танцюватимуть у молоц≥!

Ќу що, в≥дпочили? “од≥ рухаймос€ до наступного м≥фуJ

ѕроблеми з мовленн€м можна перерости

«в≥сно ж, серед малюк≥в-дошк≥льн€т Ї так зван≥ Дмовчуни" та Дбалакуни". ќстанн≥ зазвичай починають говорити ран≥ше за своњх однол≥тк≥в. ¬одночас Дмовчуни" б≥льш схильн≥ до спогл€данн€ й починають говорити п≥зн≥ше, проте майже завжди без дефект≥в ≥ ч≥тко. ќднак, незважаючи на ц≥ типи, €кщо у вас виникли сумн≥ви щодо розвитку мовленн€ в малюка: чи то дитина в молодшому дошк≥льному в≥ц≥ не показуЇ частин т≥ла, њњ н≥хто не розум≥Ї, кр≥м р≥дних, вона не називаЇ свого ≥мен≥; або ж старше дошк≥льн€тко не вимовл€Ї шипл€чих чи звук≥в [л], [р] - обов'€зково зверн≥тьс€ до логопеда! …ого консультац≥њ ц≥лком доступн≥!  р≥м того, не заспокоюйте себе помилковим твердженн€м, що н≥бито молодша дитина в родин≥ починаЇ говорити п≥зн≥ше. ÷е абсолютний стереотип.

«в≥сно, ≥снуЇ ще багато м≥ф≥в у вихованн≥ малюк≥в. ћи торкнулис€ найпоширен≥ших. —под≥ваЇмос€, наш≥ коментар≥ допоможуть вам краще зрозум≥ти принципи раннього розвитку д≥тей ≥ правильно орган≥зувати процес навчанн€ вашоњ крих≥тки.

ћатер≥али надано с≥мейним центром Дјзбука дл€ батьк≥в".

http://www.roditeli.ua.

тел. (044)331-18-06, (067)-240-99-91

—≥мейний центр Дјзбука дл€ батьк≥в" пропонуЇ активний розвиток дитини в≥ком в≥д 6 м≥с€ц≥в. ≈фективний, коректний ранн≥й розвиток дитини забезпечують зан€тт€, беб≥-ф≥тнес ≥з досв≥дченими педагогами та тренерами, за необх≥дност≥ - своЇчасна консультац≥€ спец≥ал≥ста (пед≥атра, логопеда та ≥н.). «апрошуЇмо й ваших д≥ток набути нових знань, ум≥нь, навичок ≥з ц≥кав≥стю, задоволенн€м ≥ користю!



ƒата публикац≥њ: 11.10.2016