ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: «доров'€ дитини

„и правильно говорить ваш малюк. „астина 2

” перш≥й частин≥ статт≥ ми розгл€дали под≥л дошк≥льн€т на Ђбалакун≥вї ≥ Ђмовчун≥вї. јдже, визначенн€, до €кого саме типу належить ваша дитина, допоможе виробити оптимальну модель повед≥нки у процес≥ сп≥лкуванн€ з малюком. ќднак, €кщо у 2Ц3 роки дитина не заговорила, варто звернутис€ до логопеда.

ќсновними тривожними дзв≥ночками дл€ прийн€тт€ цього р≥шенн€ можуть стати так≥ п≥дстави:

1. ћалюк плутаЇ звуки. ƒитина неправильно вимовл€Ї слова: переставл€Ї њх, зам≥нюЇ одн≥ звуки ≥ншими. —користайтес€ невеличким тестом дл€ б≥льшоњ певност≥: зроб≥ть так, аби малюк не бачив ваших губ, ≥ запропонуйте йому повторити за вами де€к≥ слова. ќбирайте слова, де чергуютьс€ голосн≥ та приголосн≥: Ђпесикї, Ђтелефонї, ЂбудинокїЕ якщо дитина легко повторюЇ њх, вам не варто хвилюватис€.

—истематичн≥ помилки можуть св≥дчити про порушенн€ звукового сприйманн€. ÷е означаЇ, що малюк не розр≥зн€Ї схожих звук≥в ≥ не може запамТ€тати слова, €к≥ важко вимовл€ти. ” такому раз≥ логопед допоможе вир≥шити проблему.

2. √оворить у н≥с. “аке порушенн€ маЇ насторожити батьк≥в. ѕричина може бути в аденоњдах. јле €кщо л≥кар-отоларинголог (Ћќ–) не ви€вив порушенн€, це може св≥дчити про неузгоджен≥сть роботи артикул€ц≥йного апарата й носоглотки. ¬и€вити це легко, такий звук виникаЇ, коли дитина говорить ≥ не дихаЇ носом. ѕ≥днес≥ть до обличч€ малюка дзеркало ≥ побалакайте з ним. якщо поверхн€ дзеркала запот≥ваЇ лише б≥л€ рота, необх≥дно звернутис€ до спец≥ал≥ста.

3. –озт€гуЇ голосн≥. ћалюк нормально вимовл€Ї звуки у словах, але голосн≥ т€гне (чимось схоже на зањканн€). якщо така вимова зТ€вилас€ п≥сл€ стресу, необх≥дно в≥дразу звернутис€ до л≥кар€. «а в≥дсутност≥ стресового фактора причиною такоњ вимови може бути коп≥юванн€ малюком когось авторитетного дл€ нього (геро€ мультф≥льму, близьких людей). ƒо цього батькам треба поставитис€ серйозно, адже коп≥юванн€ згодом може перерости у звичку ≥ спричинити серйозний дефект мовленн€ дитини.

4. ѕогано вимовл€Ї слова. —кладаЇтьс€ враженн€, що дитина розмовл€Ї з повним ротом. «а таких обставин знадобитьс€ допомога логопеда у тренуванн≥ артикул€ц≥йних мТ€з≥в та корекц≥њ мовленн€.

5. ћалюк мовчить.  оли малюк засмучений, в≥н тихо плаче, рад≥сть ви€вл€Ї лише усм≥шкою. √оворить дуже р≥дко ≥ погано повторюЇ за вами слова. ÷е може бути викликано тим, що ви мало сп≥лкуЇтес€ з дитиною. якщо так Ц треба негайно виправл€ти ситуац≥ю.

 оментуйте своњ д≥њ, розпов≥дайте про роботу, запитуйте малюка про щось. ”важно стежте, чи будуть зм≥ни. якщо малюк продовжуЇ мовчати, варто звернутис€ до спец≥ал≥ста.

ќсновними ознаками порушенн€ розвитку мовленн€ дитини в≥дпов≥дно до в≥ку дошк≥льника також прийн€то вважати:

- €кщо малюк у в≥ц≥ 2 рок≥в не показуЇ частини т≥ла, €к≥ йому називають, або р≥дних на св≥тлинах;

- €кщо в 2,5 роки не знаЇ р≥зниц≥ м≥ж пон€тт€ми Ђвеликийї ≥ Ђмаленькийї;

- у 3 роки не може переказати коротк≥ в≥рш≥ та казки, не може назвати своњ ≥мТ€ та пр≥звище. ћалюка н≥хто, кр≥м матер≥, не розум≥Ї;

- у 4 роки не знаЇ жодного в≥рша, назв кольор≥в.  р≥м того, дитина не вимовл€Ї жодного шипл€чого чи свист€чого звука;

- у 5Ц5,5 рок≥в дитина не вимовл€Ї звуки [л] ≥ [р].

…мов≥рн≥ причини таких порушень ми розгл€датимемо в останн≥й частин≥ статт≥. „екайте на нењ за тиждень у розд≥л≥ Ђ ориснеї.



ƒата публикац≥њ: 30.01.2014