ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу:  орисне дозв≥лл€

–ухлив≥ ≥гри дл€ д≥тей

ћалюки в≥д природи волод≥ють грац≥Їю та свободою т≥ла. ≈нерг≥йн≥, рухлив≥, вони всю свою повед≥нку про€вл€ють через рухи. ƒоросл≥ частенько заздр€ть малюкам, мовл€в, ск≥льки у т≥Їњ дитини енерг≥њ, пост≥йно б≥гаЇ, стрибаЇ! «в≥дки ст≥льки сил?
„им менша за в≥ком дитина, тим б≥льше свободи й легкост≥ в њњ т≥л≥. ¬≥д самого народженн€ всю ≥нформац≥ю про оточуючий св≥т дитина отримуЇ через т≥лесн≥ в≥дчутт€. Ќа р≥зних частинах т≥ла знаход€тьс€ зони, що ЂзапамТ€товуютьї на все житт€ позитивний та негативний досв≥д сп≥лкуванн€ з≥ св≥том. Ќедаремно вважаЇтьс€, що памТ€ть т≥ла найм≥цн≥ша. “ому дуже важливо при розвитку дитини докласти зусиль, аби залишити на њњ т≥л≥ менше негативних Ђв≥дбитк≥вї ≥ затиск≥в. ћаютьс€ на уваз≥ не т≥льки ф≥зичн≥ покаранн€, рани ≥ травми, але й психолог≥чн≥ затиски на т≥л≥, що утворюютьс€ у результат≥ емоц≥йних переживань ≥ проблем.
“ривожна, бо€зка, скритна дитина 5-6 рок≥в вигл€даЇ сутулою, Ђз≥гнутоюї, малорухливою та пасивною.
„им менше мТ€зових затиск≥в ≥ негативних Ђпозначокї на т≥л≥ людини, тим здоров≥ше, в≥льн≥ше ≥ краще вона себе почуваЇ. —аме тому батьки можуть використовувати дл€ розвитку дит€ти не лише методи, що д≥ють на його св≥дом≥сть ≥ мисленн€, а й вправи, що в≥двол≥кають контроль св≥домост≥ над т≥лом, тобто т≥лесн≥ й танцювальн≥ методи. ѕропонуЇмо де€к≥ вправи, що розвивають пластику, гнучк≥сть, легк≥сть т≥ла; зн≥мають мТ€зов≥ затиски, дарують малюку в≥дчутт€ свободи ≥ радост≥, спри€ють ≥гров≥й ≥н≥ц≥атив≥, стимулюють моторне й емоц≥йне самовираженн€. ƒл€ виконанн€ вправ необх≥дна музика р≥зних темп≥в. —п≥льн≥ музичн≥ танцювальн≥ та рухов≥ зан€тт€ д≥тей ≥ батьк≥в зм≥цнюють емоц≥йний контакт, взаЇморозум≥нн€ ≥ дов≥ру.
Ќавчившись в≥льно рухатис€, ви в≥дкриЇте в соб≥ та малюков≥ творц≥в!  р≥м того, виконуючи танцювальн≥ вправи, ви в≥дчуЇте, що в них гармон≥йно поЇднуютьс€ техн≥ки, спр€мован≥ €к на розвиток товариськост≥, Їднанн€, так ≥ на вих≥д агрес≥њ ≥ страх≥в, на зн€тт€ психоемоц≥йного напруженн€.
—пробуйте, рухайтес€ Ц ≥ ви обовТ€зково переконаЇтес€ в цьому!


Ђ¬игадай св≥й танецьї (дл€ д≥тей в≥д 6 рок≥в). ¬едучий стаЇ у центр круга. ” такт музиц≥ (швидк≥й або пов≥льн≥й) в≥н виконуЇ дек≥лька р≥зних танцювальних рух≥в, ≥нш≥ коп≥юють його танець. ѕот≥м в≥н торкаЇтьс€ до котрогось учасника, той виходить у центр, вигадуЇ св≥й танець, ≥ дал≥ по колу.

Ђѕодаруй рухї. ”часники стають у коло. «вучить весела музика. ¬едучий починаЇ танок, виконуючи €к≥сь однотипн≥ рухи прот€гом 15-20 секунд. ≤нш≥ повторюють ц≥ рухи. ѕот≥м кивком голови в≥н даЇ знак наступному починати своњ рухи в такт музиц≥, ≥ дал≥ под≥бне продовжуЇтьс€ по колу.

Ђ“анець пТ€ти рух≥вї (автор √абр≥ела –от, дл€ д≥тей в≥д 5 рок≥в). ƒл€ виконанн€ вправи необх≥дний запис з музикою р≥зних темп≥в тривал≥стю 1 хвилина кожного темпу.
1. Ђѕлин водиї Ц плавна музика, текуч≥, пластичн≥, мТ€к≥ рухи. 1 хвилина.
2. Ђѕерех≥д через гущавинуї Ц ≥мпульсивна музика, р≥зк≥, сильн≥, ч≥тк≥ рухи, б≥й барабан≥в. 1 хвилина.
3. Ђ«ламана л€лькаї Ц неструктурована музика, хаотичний наб≥р звук≥в, рухи незавершен≥. 1 хвилина.
4. Ђѕол≥т метелик≥вї Ц л≥рична плавна музика, тонк≥ витончен≥ н≥жн≥ рухи. 1 хвилина.
5. Ђ—пок≥йї Ц спок≥йна тиха музика або наб≥р звук≥в, що ≥м≥тують шум води, морський приб≥й, звуки л≥су. ”часники сто€ть нерухомо, Ђслухаютьї своЇ т≥ло.
ѕ≥сл€ зак≥нченн€ вправи запитайте в д≥тей, €к≥ рухи њм найб≥льше сподобалис€, що легко виходило, а що ледве-ледве.

Ђ¬есела зар€дкаї (автор јфоньк≥н —. ё., дл€ д≥тей в≥д 4 рок≥в).
¬едучий розпов≥даЇ, а ≥нш≥ показують у рус≥. Ђўоб машина запрацювала, треба завести мотор. Ћюдина, що спить, схожа на незаведену машину (д≥ти Ђспл€тьї).  ожен з вас Ц господар свого т≥ла. ¬и можете його Ђзавестиї ≥ Ђвимкнутиї. —пробуймо. ¬и Ц кошен€та, що прокинулис€. ¬ит€гн≥ть лапки, випуст≥ть к≥гтики, п≥дн≥м≥ть мордочки. ј зараз ви Ц комашки сонечка, що впали на спину. Ћапки догори, намагайтес€ перекотитис€ з≥ спини на лапки. ј ось ви Ц тигри, що крадутьс€ у джунгл€х. —танемо ос≥нн≥м листочком, що коливаЇтьс€ на в≥тр≥. ѕол≥таЇмо, €к листочок, що в≥д≥рвавс€. ¬дихнемо €кнайглибше ≥ перетворимос€ на пов≥тр€н≥ кульки, спробуЇмо п≥дстрибнути ≥ злет≥ти мТ€ко ≥ плавно. “€гнемос€ вгору, €к жирафи. ѕострибаЇмо, €к кенгуру, щоб стати такими ж спритними ≥ сильними. ј тепер ми Ц ма€тники, важк≥, гром≥здк≥, покачаЇмос€ з боку в б≥к. ј зараз ми п≥лоти, заведемо мотор л≥така ≥ злетимо. «≥гнемос€, €к лук ≥нд≥анц€, ≥ станемо пружними. яка ваша нога сьогодн≥ б≥льше ≥ вище пострибаЇ? ј ск≥льки раз≥в ви прис€дете, щоб понюхати кв≥точку? ћолодц≥!ї

Ђ“анець вогнюї (дл€ д≥тей 5 рок≥в). “анцюристи щ≥льно стають у коло, руки п≥дн≥мають вгору. ¬ такт бадьор≥й музиц≥ опускають ≥ п≥дн≥мають руки, ≥м≥туючи полумТ€. ¬огнище ритм≥чно погойдуЇтьс€ то в один, то в ≥нший б≥к, стаЇ то вищим (танцюють, ставши навшпиньки), то нижчим (прис≥дають ≥ погойдуютьс€). ƒме сильний в≥тер, ≥ вогнище розпадаЇтьс€ на маленьк≥ ≥скорки, €к≥ в≥льно розл≥таютьс€, кружл€ють, зТЇднуютьс€ одна з одною по дв≥, три, чотири. ≤скорки св≥т€тьс€ рад≥стю ≥ добром.

Ђƒзеркальний танецьї (дл€ д≥тей в≥д 5 рок≥в). ”часники розпод≥л€ютьс€ на пари. «вучить будь-€ка музика. ’тось ≥з пари Ц дзеркало, в≥н з точн≥стю прагне повторити танцювальн≥ рухи ≥ншого. ѕот≥м пари м≥н€ютьс€ рол€ми.

ЂЌамистої (дл€ д≥тей в≥д 5 рок≥в). ”часники стають у щ≥льне коло. ¬они Ц намистинки красивого намиста. “≥сно притискаютьс€, кружл€ють на м≥сц≥, не в≥дриваючись один в≥д одного, б≥гають по Ђшињ хаз€йкиї, так само щ≥льно притиснувшись. ¬едучий п≥дходить до Ђнамистаї ≥ намагаЇтьс€ Ђроз≥рватиї його. якщо йому це вдаЇтьс€, намистинки Ђрозсипаютьс€ї по п≥длоз≥ й кот€тьс€ по н≥й. ¬едучий ловить њх по черз≥, м≥цно тримаючи за руку першу, та Ц другу, сп≥йману ведучим, третю ≥ так дал≥, доки ведучий не збере знову все намисто ≥ не зробить його щ≥льним ≥ м≥цним. ѕерша сп≥ймана намистинка стаЇ ведучою.

ЂЋ≥сї (дл€ д≥тей в≥д 5 рок≥в). ¬едучий: Ђ” нашому л≥с≥ зростають бер≥зка, €линочка, дуб, верба, сосна, травичка, кв≥тка, гриб, €года, кущики. ¬ибер≥ть сам≥ соб≥ рослину, €ка вам подобаЇтьс€. «а моЇю командою ми перетворимос€ на л≥с. як ваша рослина реагуЇ на: тихий, н≥жний в≥терець; сильний холодний в≥тер; ураган; др≥бний грибний дощик; зливу; спеку; ласкаве сонце; н≥ч; град; заморозки?ї



ƒата публикац≥њ: 11.01.2017