ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ѕроблеми вихованн€

„и погане слово Ђн≥ї?

 Ѕудь-€ка заборона маЇ бути спр€мована на безпеку малюка. ќтже, заборон€ти потр≥бно те, що може нанести ф≥зичну чи псих≥чну шкоду дитин≥ або оточуючим. ¬се ≥нше можна. ≤ автоматичн≥ вигуки батьк≥в на кшталт: ЂЌе кричи!ї, ЂЌе б≥гай!ї, ЂЌе заважай!ї Ц це лише намаганн€ дорослих забезпечити комфортом себе, забувши про потреби дитини. «аборони не повинн≥ обмежувати ф≥зичну та п≥знавальну активн≥сть малюка, адже таким чином в≥н знайомитьс€ з≥ св≥том. «аборон також не маЇ бути багато. ѕо-перше, у€в≥ть себе на м≥сц≥ дитини, €к≥й не можна туди ходити, сюди дивитис€, цього говорити.  ожне Ђн≥ї Ї ст≥ною, €ка зТ€вилас€ незрозум≥ло зв≥дки ≥ на €ку натикаЇтьс€ енерг≥€ мал€ти. ѕо-друге, сотн≥ сказаних за день Ђне можнаї призведуть до того, що заборони не пом≥чатимутьс€ ≥ не сприйматимутьс€ дитиною. ¬они знец≥н€тьс€, €к ≥ все, чого буваЇ багато. ¬насл≥док пост≥йних суворих погримувань не зб≥льшитьс€ слухн€н≥сть, але послабитьс€ дов≥ра ≥ взаЇморозум≥нн€ з малюком. “ож перш н≥ж говорити Ђне можнаї, пом≥ркуйте, чи д≥йсно це треба заборон€ти. «аборон€йте лише те, чого категорично не можете дозволити зробити малюку.

ўоб зменшити к≥льк≥сть заборон, сл≥д спершу навести лад у квартир≥: заховати ц≥нн≥ реч≥, документи, грош≥, дорогоц≥нност≥ у сейф; прибрати небезпечн≥ гостр≥ предмети; обладнати розетки спец≥альними заглушками; встановити блок≥ратори на дверц€та ≥ захист дл€ кут≥в на мебл€х. ÷е вбереже дитину в≥д багатьох небажаних, але таких спокусливих вчинк≥в, а батьк≥в Ц в≥д пост≥йного нагл€ду за нею.

«в≥сно, в житт≥ без заборон не об≥йтис€. ¬аше Ђне можнаї повинно вимовл€тис€ без агрес≥њ, спок≥йно, твердо ≥ впевнено. ≤нтонац≥€, з €кою говоритьс€ Ђн≥ї, дуже важлива, оск≥льки д≥ти добре в≥дчувають сумн≥ви ≥ нер≥шуч≥сть дорослих. ѕроханн€: Ђ—тасику, не смикай бабусю за волосс€!ї, що вимовл€Їтьс€ з усм≥шкою, не сприйметьс€ дитиною серйозно. ћалюк вважатиме, що дорослим подобаЇтьс€ його повед≥нка (вони ж усм≥хаютьс€!), ≥ продовжуватиме робити те саме. ј коли на нього накричать або ще й по с≥дничках вдар€ть, це спровокуЇ подив, образу ≥ сльози Ц €к так, щойно вс≥ були задоволен≥ ≥ все було добре, за що ж бТють?

ƒобре, €кщо разом ≥з забороною батьками використовуЇтьс€ чар≥вне слово Ђможнаї. ЂЌе можна розсипати пшоно по п≥длоз≥, тримай миску Ц в нењ можна насипатиї. ЂЌе можна гратис€ ножем, можна гратис€ твоњми грабелькамиї. ЂЌе можна псувати книжки, роз≥рвати можна ось цю стару газетуї. “аким чином, малюк абстрагуЇтьс€ в≥д небажаного зан€тт€, його увага спр€муЇтьс€ на ≥нший предмет. ј на€вн≥сть дозволу вбереже в≥д незадоволенн€ та ≥стерики.

 



ƒата публикац≥њ: 08.11.2016