ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ѕ≥дготовка до школи

як п≥дготувати дитину до першого класу

Ўкола Ц новий етап житт€.  ожен дорослий знаЇ, що це не лише м≥сце, де здобувають знанн€, а й справжн€ школа житт€. ѕершого вересн€ ваше дошк≥льн€тко порине у св≥т, де все дл€ нього буде новим ≥ захопливим: перший вчитель, незвичний розпор€док дн€, нов≥ друз≥. “ож до п≥дготовки своЇњ дитини до школи сл≥д поставитись вкрай в≥дпов≥дально, щоб майбутн≥й школ€рик отримав лише позитивн≥ враженн€ в≥д таких зм≥н.

ѕерш за все, школа Ц це багато людей довкола, тож дуже важливо, щоб дитина не розгубилас€ у новому оточенн≥. якщо ваша дитина в≥дв≥дувала дит€чий садок, це значно спрощуЇ завданн€, адже вона вже маЇ досв≥д житт€ у колектив≥ ≥ пристосуватис€ њй буде значно легше. ќднак швидк≥сть адаптац≥њ залежить ще й в≥д њњ характеру. якщо ж ваш дошк≥льник не в≥дв≥дував дитсадок, варто замислитис€ про п≥дготовч≥ курси перед першим класом. ƒо реч≥, таку п≥дготовку краще розпочати заздалег≥дь Ц за п≥вроку, а краще Ц за р≥к.

«в≥сно, у наш час багато батьк≥в прагнуть ≥з найменшого в≥ку навчити дитину всьому на св≥т≥: починаючи з оригам≥ та зак≥нчуючи ≥ноземними мовами. ≤нш≥, навпаки, не перевантажують малюка надм≥рним навчанн€м, даючи насолодитись безтурботн≥стю свого н≥жного в≥ку. “а в ус≥ часи основними навичками, €к≥ знадобл€тьс€ майбутньому першокласнику, були ≥ Ї читанн€, письмо й елементарна математика. ƒошк≥льн€та повинн≥ мати добре розвинену др≥бну моторику пальц≥в, творчо п≥дходити до простих завдань, розр≥зн€ти л≥тери ≥ вм≥ти њх називати. ќкр≥м цього, бути достатньо самост≥йними та охайними, вм≥ти чемно поводитись. Ќамагайтес€ всеб≥чно розвивати памТ€ть та увагу дитини, формувати вм≥нн€ виражати своњ думки та вислуховувати ≥нших. ѕропонуйте мал€т≥ переказувати вам опов≥данн€ чи казки, описувати побачене, доповнювати реченн€ Ц усе це допомагаЇ розвивати словниковий запас.

ўе одн≥Їю ознакою готовност≥ до школи Ї вм≥нн€ дотримуватись правил ≥ дисципл≥ни. јдже це засада встановленн€ усп≥шних стосунк≥в Ђучитель Ц ученьї ≥ сп≥лкуванн€ у колектив≥. ¬ажливо, щоб дитина розум≥ла, нав≥що потр≥бно в≥дпов≥дати на уроц≥, уважно слухати та не заважати ≥ншим.

“а памТ€тайте: не менш важливою за ф≥зичн≥ й ≥нтелектуальн≥ вм≥нн€ вашоњ дитини Ї њњ психолог≥чна готовн≥сть Ц упевнен≥сть у своњх силах ≥ в над≥йн≥й п≥дтримц≥ батьк≥в. ƒуже важливо сформувати у дитини в≥дчутт€ значущост≥ навчанн€. Ўкола вчить њњ самост≥йност≥: тут вона вперше виходить ≥з с≥мТњ в ≥нше середовище, вчитьс€ визначати ц≥л≥ та дос€гати њх, в≥дпов≥дати за своњ вчинки. ѕокаж≥ть дитин≥, що пишаЇтесь нею ≥ тим, €ка вона тепер самост≥йна. “од≥ й сам школ€рик буде в≥дчувати себе дорослою ≥ в≥дпов≥дальною людиною.

якщо у дитини щось не виходить, в жодному раз≥ не л€кайте њњ тим, що њњ не в≥зьмуть до школи. ÷е не дасть виховного ефекту, а лише пробудить невпевнен≥сть у соб≥ та страх. ћотивац≥€ Ц ось ваша мета! «в≥сно, вс≥ батьки хочуть бачити у щоденнику свого школ€рика лише гарн≥ оц≥нки, та не сл≥д зациклюватис€ на них. «аохочуйте ≥ хвал≥ть свою дитину та не повТ€зуйте це лише з оц≥нками. “акож не сл≥д вим≥рювати усп≥х маленького учн€ у грошовому екв≥валент≥. ѕох≥д в к≥но, зоопарк, парк атракц≥он≥в чи просто смачний подаруночок мотивують не менше.

¬ипровадивши дитину до школи, не сл≥д розслабл€тис€! ƒуже важливо спостер≥гати за њњ адаптац≥Їю ≥, перш за все, за њњ настроЇм. якщо ваш маленький школ€рик ≥з рад≥стю йде до школи, любить д≥знаватис€ щось нове, а повертаючись додому, ≥з захватом розпов≥даЇ про своЇ шк≥льне житт€, то турбуватис€ нема про що. якщо ж навпаки, то сл≥д одразу ж шукати причину. ¬ першу чергу, потр≥бно звернути увагу на стосунки дитини з однокласниками. ѕоц≥кавтесь у вчител€, €к справи у вашоњ дитини. ѕамТ€тайте, тепер вчитель Ц це ваш в≥рний союзник у виховному процес≥, тож дуже важливо знайти з ним взаЇморозум≥нн€.

ЅажаЇмо вам терп≥нн€ та наснаги, адже в житт≥ вашого маленького школ€рика починаЇтьс€ нелегкий етап, що потребуЇ прац≥, уваги ≥ терп≥нн€ €к з його, так ≥ з вашого боку.



ƒата публикац≥њ: 13.09.2012