ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу: ѕроблеми вихованн€

ѕро що розпов≥сть дит€чий малюнок?

«азвичай д≥ти дуже любл€ть малювати. јле ц≥ малюнки можна не лише гордо показувати родичам або вив≥шувати на ст≥ни. ƒит€ч≥ малюнки вм≥ють говорити... ≤ подекуди б≥льше й чесн≥ше, н≥ж сама дитина. ƒ≥знаймос€, про що саме...

„астина 1

ѕ≥д час малюванн€ рац≥ональне в≥дходить на другий план разом ≥з заборонами, обмеженн€ми, табу. ƒо трьох рок≥в малюнки Ц це рисочки, л≥н≥њ, кола. ƒитина спочатку ЂмалюЇї, а вже пот≥м вигадуЇ, що саме зобразила, на що це схоже. ” чотирир≥чному в≥ц≥ зТ€вл€Їтьс€ задум малюнка та ≥нтерес до зображенн€ людини. «а твердженн€ми психолог≥в, саме такий малюнок Ц одне з найточн≥ших джерел ≥нформац≥њ. јле цю ≥нформац≥ю потр≥бно вм≥ти Ђрозкодуватиї. “ож це не кожному п≥д силу. ѕроте любл€ч≥ й уважн≥ батьки можуть навчитис€ Ђчитатиї дит€ч≥ малюнки, в≥дчувати напружен≥сть, пом≥чати проблеми в зародку.

ѕ–ј¬»Ћј ѕ–ќ¬≈ƒ≈ЌЌя

ƒитин≥ можна запропонувати намалювати с≥мТю. ћаЇ бути виб≥р ус≥Їњ пал≥три кольор≥в та достатньо паперу. Ќе варто квапити малюка й тим паче коментувати його д≥њ. ƒочекайтес€, коли в дитини буде гарний настр≥й. Ќе можна давати таке завданн€ п≥сл€ конфл≥кт≥в, сварок, покарань. Ќе можна сто€ти над дитиною п≥д час малюванн€. Ћ≥пше спостер≥гати збоку чи взагал≥ попросити когось ≥з близьких друз≥в провести цей тест. Ќе обговорюйте результати у присутност≥ дитини. ¬≥дстежуйте чергов≥сть зображенн€ дитиною персонаж≥в та предмет≥в.

 оли малюнок готовий, можна братис€ до його анал≥зу, перед тим розпитавши дитину: кого вона намалювала, хто що робить, хто про що думаЇ. Ѕезперечно, не можна робити висновки на основ≥ одного малюнка: Ђ”се замальовано чорним Ц значить, у дитини депрес≥€!ї ўоб отримати обТЇктивну картину стану юного художника, варто пор≥вн€ти к≥лька малюнк≥в прот€гом одного-двох м≥с€ц≥в.

¬≤ ќ¬≤ ќ—ќЅЋ»¬ќ—“≤

—л≥д зважати на в≥к автора малюнка. «азвичай у трир≥чок люди мають вигл€д пов≥тр€них кульок з н≥жками. ѕравду кажучи, найдоц≥льн≥ше анал≥зувати малюнки д≥тей ≥з чотирир≥чного в≥ку. “од≥ люди вже набувають вигл€ду двох овал≥в з ручками й н≥жками у вигл€д≥ паличок. ѕТ€тир≥чки вже вимальовують голову, оч≥, тулуб, руки, ноги. ” в≥ц≥ шести рок≥в зТ€вл€ютьс€ н≥с, рот, пальц≥. ƒо семи рок≥в у юних художник≥в викликають ≥нтерес ши€, волосс€, од€г, а руки ≥ ноги вони зображують подв≥йними л≥н≥€ми. «азвичай ц≥ критер≥њ беруть до уваги, оц≥нюючи р≥вень розумового розвитку дитини.

јЌјЋ≤«

ўоб правильно Ђпрочитатиї малюнок, варто звернутис€ до своњх в≥дчутт≥в: €к≥ емоц≥њ в≥н викликаЇ Ц спок≥й чи тривогу? ƒопомож≥ть соб≥, обравши потр≥бне слово: св≥тлий Ц темний, €скравий Ц с≥рий, гармон≥йний Ц дисгармон≥йний (неспок≥йний за добором кольор≥в, завантажен≥стю частин малюнка, динам≥кою персонаж≥в), спок≥йний Ц тривожний, упор€дкований Ц безладний (хаотичний за розташуванн€м на аркуш≥), веселий Ц сумний (члени с≥мТњ розр≥знен≥, обличч€ безрад≥сн≥, а ≥нод≥ й узагал≥ в≥дсутн≥), позитивний Ц агресивний (≥з загрозливою м≥м≥кою, в нападницьк≥й поз≥, з≥ зброЇю), розмањтий Ц зб≥днений, легкий Ц складний. ¬елика к≥льк≥сть негативних оц≥нок може св≥дчити про внутр≥шнЇ психолог≥чне неблагополучч€ дитини. ѕроте зарано дл€ передчасних висновк≥в та пан≥ки. ћожливо, малюк просто ображений або погано почуваЇтьс€. ≈моц≥йн≥ переживанн€ дитини зазвичай €скрав≥ й короткочасн≥. ѕроте зазвичай справл€ють вагомий вплив на все подальше житт€.

якщо вам складно обТЇктивно оц≥нити малюнок своЇњ дитини, попрос≥ть це зробити колегу по робот≥, друга, чи знайомого Ц Ђнезалежного експертаї.



ƒата публикац≥њ: 08.08.2016