ѕ≥знайко
ƒо розд≥лу:  орисне дозв≥лл€

Ќезвичайне малюванн€ з д≥тьми

¬чимос€ сворювати фон

«азвичай д≥ти малюють на б≥лому папер≥. “ак €скрав≥ше. “ак швидше. ќднак де€к≥ сюжети вимагають фону. ≤, треба сказати, на зробленому заздалег≥дь фон≥ краще вигл€дають ус≥ дит€ч≥ роботи. ƒобре, €кщо малюк самост≥йно вир≥шуватиме, коли потр≥бен фон, а коли Ц просто б≥лий пап≥р. Ѕагато д≥тей робл€ть фон пензликом, до того ж звичайним, маленьким. ¬иходить довго ≥ нер≥вно. ƒ≥ти нервуютьс€. ” той же час Ї простий ≥ над≥йний спос≥б: робити фон ватою або шматком поролону, змоченими у вод≥ та фарб≥.

ЂЋ€пкограф≥€ї

«апропонуйте дитин≥ намалювати калюж≥ та крапл≥ дощу л€пками. Ќехай спершу вмочить пензлик у воду, а пот≥м у фарбу. ѕовн≥стю просочений фарбою ≥ водою пензлик п≥дносимо, не витираючи, до м≥сц€, де хочемо поставити л€пку. ≤ легенько струшуЇмо краплю фарби. ¬иходить л€пка. “аким чином дитина може не т≥льки малювати калюж≥ та крапл≥, а й створювати окрем≥ малюнки. ƒозвольте дитин≥ творити!

Ђћальовничаї нитка

«а допомогою цього методу можна розфарбовувати велик≥ обТЇкти. ¬≥зьм≥ть нитку ≥, тримаючи њњ за к≥нчики, прот€гн≥ть по фарб≥ (щоб промокла). ѕот≥м вибер≥ть м≥сце, €ке хочете зафарбувати. ќдин к≥нчик нитки м≥цно притисн≥ть до малюнка. ≤ншим починайте водити по аркушу вправо-вл≥во.

 рапковий малюнок

ƒитин≥ подобаЇтьс€ усе незвичне. “ож навч≥ть њњ прийому малюванн€ крапками. ¬≥зьм≥ть фломастер чи ол≥вець, поставте перпендикул€рно до аркуша ≥ починайте Ђкрапкуватиї. ѕроте краще за все виход€ть крапков≥ малюнки фарбами. ќсь €к це зробити. —≥рник, очищений в≥д с≥рки, щ≥льно обмотайте невеликим клаптем вати ≥ занурте у густу фарбу (можна скористатис€ ≥ вже готовою ватною паличкою). ѕринцип нанесенн€ крапок фарбою такий самий, €к ≥ ол≥вцем. √оловне, в≥дразу ж зац≥кавити дитину, а пот≥м обговорити з нею, €к≥ предмети краще за все малювати крапочками.

Ђ„ар≥внеї зображенн€

¬осковою св≥чкою на б≥лому папер≥ намалюйте зображенн€ (€линку, будиночок ≥ нав≥ть ц≥лий сюжет). ѕот≥м на весь аркуш пензликом, а краще ватою чи поролоном, нехай малюк нанесе фарбу. «авд€ки тому, що фарба не л€гаЇ на масне зображенн€ св≥чкою, малюнок н≥би раптово зТ€витьс€ перед очима. “акий самий ефект можна отримати, нанос€чи зображенн€ канцел€рським клеЇм або шматком мила. ѕ≥дготуйте дл€ дитини дек≥лька таких Ђчар≥вних аркуш≥вї, ≥ вона ≥з захватом њх Ђрозфарбовуватимеї, аби чимшвидше д≥знатис€, що ж там зТ€витьс€.
Ќе останню роль в≥д≥граЇ п≥дб≥р фону до зображенн€. Ќаприклад, намальованого св≥чкою сн≥говика краще покрити блакитною фарбою, а човник Ц зеленою.

ЂЋистков≥ї колаж≥

ѕеребер≥ть з дитиною стар≥ лист≥вки. Ќавч≥ть њњ вир≥зати потр≥бн≥ образи ≥ наклеювати на малюнок (в≥дпов≥дно до сюжету). яскраве фабричне зображенн€ предмет≥в ≥ €вищ додасть нав≥ть найпрост≥шому малюнку ц≥лком художнього оздобленн€.

«ображенн€ ≥з тканини

ƒ≥вчатка обожнюють гратис€ ≥з клаптиками тканини. ¬они њх Ђперутьї, Ђпрасуютьї, пеленають ними л€льок. ”т≥м, тканина чудово п≥дходить ще й дл€ виготовленн€ колаж≥в. ќсь, наприклад, на тканин≥ зображено кв≥ти. ¬ир≥жте њх по контуру, наклейте на пап≥р ≥ намалюйте п≥д ними ст≥л або вазу. ¬иходить обТЇмне барвисте зображенн€. Ѕувають тканини, €к≥ можна Ђперетворитиї на будиночок або шерсть тварини. ƒозвольте дитин≥ фантазувати ≥ будьте певн≥ Ц вона неаби€к здивуЇ вас.

јпл≥кац≥€ ≥з лист€ ≥ кв≥т≥в

«а допомогою ц≥Їњ техн≥ки можна оздобити малюнок р≥знокольоровими частинками засушених кв≥тучих рослин ≥ лист€ дерев. «≥бран≥ лист€ й кв≥ти засуш≥ть, обережно прогладивши негар€чою праскою через пап≥р або поклавши на де€кий час у книгу. Ќар≥жте засушен≥ рослини р≥зних кольор≥в великими частинами. –озклад≥ть окремими купками за кольорами. Ќехай дитина змащуЇ детал≥ малюнка клеЇм ≥ прикладаЇ частинки висушених рослин. ÷е дасть малюку змогу комб≥нувати р≥зн≥ види лист€ ≥ кв≥т≥в за кольором ≥ за формою, а також створювати нов≥ (незвичн≥) рослини.

јпл≥кац≥€ з нас≥нн€

«а допомогою р≥зноман≥тних нас≥нин (з клена, €сен€, акац≥њ, кавун≥в, гарбуз≥в, €блук, сон€шника тощо) виклад≥ть разом з дитиною орнамент чи елемент малюнка. ќрнамент виклад≥ть б≥льшими нас≥нинами, а такими др≥бними, €к, наприклад, мак, обсипте €кийсь предмет на малюнку.  раще, коли нас≥нн€ буде €комога б≥льше, аби дитина могла вибрати. Ќехай змащуЇ детал≥ малюнка клеЇм ≥ акуратно викладаЇ нас≥нн€.  оли апл≥кац≥€ висохне, можна запропонувати дитин≥ розфарбувати кожну нас≥нину.

ƒодаЇмо оригам≥

—клад≥ть за допомогою техн≥ки оригам≥, прим≥ром, жирафа. –озфарбуйте його та вклейте у композиц≥ю. «роб≥ть ≥з дитиною ц≥лу родину жираф≥в. “аким же чином на малюнку можна ДпоселитиУ слон≥в, крокодил≥в ≥ р≥зних пташок. ѕ≥д час майструванн€ оригам≥ у дитини розвиваЇтьс€ не лише др≥бна моторика рук, а й в≥дчутт€ форми, просторове мисленн€ й творч≥ зд≥бност≥.



ƒата публикац≥њ: 13.04.2017